Däck? Snabbt svar önskas!

Slangen_2

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2005
Hoj
CBR1000RR
Tänkte beställa däck på nätet. Men vet inte riktigt vilket märke/modell jag ska ta.

Har en CBR1000RR -05 och åker mest på landsväg, men har även tänkt börja åka lite bana.

Vilket däck rekomenderar ni. Funderar på Pirelli diablo corsa, Michelin pilot power eller pilot sports. Eller vad tycker ni, vill ha ett som räcker länge men med bra grepp....

TACK!

Diablo Corsa eller Pilot Power är båda två mycket bra däck! Köp vilket som!

Slangen_2 skrev:
Tänkte beställa däck på nätet. Men vet inte riktigt vilket märke/modell jag ska ta.

Har en CBR1000RR -05 och åker mest på landsväg, men har även tänkt börja åka lite bana.

Vilket däck rekomenderar ni. Funderar på Pirelli diablo corsa, Michelin pilot power eller pilot sports. Eller vad tycker ni, vill ha ett som räcker länge men med bra grepp....

TACK!

Diablo Corsa eller Michelin Power är däck rek för både bana och gata.
Power vann ju däcktestet i Bike , tror du blir nöjd vad du än väljer :tummenupp
Men hållbarhet glöm det om du vill ha fäste

Vanligt Diablo utan Corsa är nog att föredra eller PilotPower, om du inte kommer att bo på banorna i sommar.

Dunlop

Dunlop Sportmax D208 GP A
Gat/ban däck.
Vet ej dock hur dessa är och beter sig än,köpt på mig ett beg set bankörda sådana så får väl se när de ska på.

Kanske nån som testat ?

Jag kan bara tala gott för Michelin Pilot Power!
Kanonbra grepp både på bana och landsväg samt mycket bra i vått väglag + bra livslängd!

Fem burnuots av fem möjliga :tummenupp

Pilot Road

Monterade Pilot Road på min ZXR nyligen och har kört med dem ca 140 mil nu. Mycket bra grepp både vått och torrt. Dessa däck tar du ut fler mil av än s.k. racingdäck, men med sämre grepp som följd, då det är ett touringdäck. Däcket har trots detta fått bra kritik, inte minst bland användare som skrivit recensioner på bike.se hemsida!

Jag har kört Pilot Power, Pilot Sport , Diablo corsa, Dunlop D208 och Dunlop D208GP-A.
Bäst torrgrepp GP-A...tokstabil när det fått upp tempen, håller sämst också. Underbar stomme som ger en spårstyrd känsla...100% grepp när det är torra vägar å gummit blivit varmt !!
Jag monterar aldrig på Pilot sport nå mer...!

Pilot Power är ett sjukt bra däck som kombination...bra grepp, släpper snällt håller bra. Skall ha bra våtgrepp, nått jag undvikit att testa gränserna på...
Diablo Corsa: Mycket bra torrgrepp (jämnbördigt med power), stabil stomme...går åt fort om du pressar mycket bana.
Vanliga D208...bra gatdäck för sportiga insatser...funkar i medelgruppen på bana om det inte är för varmt...då överhettar det å sladdar runt, släpper dock snällt.

my 2 cent

jag kör Metzler Rennsport på min sjukt bra grepp då hojen aldrig släpper utan bara skickar upp den på wheelis när laddtrycket kommer! :)

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park