Gummi Tarzan
örnörn
Har råkat ut för något jag aldrig vare sig hört talas om, än mindre varit med om.
3 gånger har jag hört rejäla pys från hojen, ungefär som när man tar bort munstycket från ventilen efter att man pumpat hjulet.
Det visade sig när jag kontrollerade trycket att jag tappat 0.2 bar fram samt 0,5 bar bak.
Alla gånger det inträffat har det rört sig om mopedfart samt vid frikoppling, alltså i samband med växling.
Bevisligen är detta något som kan hända men vad är det som händer?
Släpper däcket ur tryck vid fälgkanten eller kan det vara så att ventilhatten är felaktig och trycker ner nålen i ventilen?
Vid första tillfället hade jag skjuts, de andra två åkte jag själv.





3 gånger har jag hört rejäla pys från hojen, ungefär som när man tar bort munstycket från ventilen efter att man pumpat hjulet.
Det visade sig när jag kontrollerade trycket att jag tappat 0.2 bar fram samt 0,5 bar bak.
Alla gånger det inträffat har det rört sig om mopedfart samt vid frikoppling, alltså i samband med växling.
Bevisligen är detta något som kan hända men vad är det som händer?
Släpper däcket ur tryck vid fälgkanten eller kan det vara så att ventilhatten är felaktig och trycker ner nålen i ventilen?
Vid första tillfället hade jag skjuts, de andra två åkte jag själv.




