Däck på NSR

Robe

Två fötter på jorden, ett hjul i marken!
Gick med
5 Sep 2005
Hoj
450 EXC, Monkey K1
Tja!
Har köpt en NSR fälg -98. Bredden är 3.5. Diametern är 17".
Tänkte bara kolla med er som kör NSR... vad har ni för bredd på däcket bak? Ska nämligen köpa däck (no shit??) men vill inte ta för brett/smalt. Tänkte köpa ett 140.

Så... vad kör ni med för bredd?

/Robin

just nu har jag ett 150 på, tycker det ser ut lagom fett ut till nsr:en :)

Nsr :D skrev:
2158176 just nu har jag ett 150 på, tycker det ser ut lagom fett ut till nsr:en :)
Min kompis körde med det också på nsr:en, Däckprfilen blev så dålig så han kunde inte köra i kurvor med den, köregenskaperna blev värdelösa. 140 är en bra dimension på den fälgen om man skall ha bra fäste och kunna köra ordentligt. Har testat en med 150 och en med 130, den med 130 var ju rolig att köra. Den andre gick rakt fram. Men det är bara vad jag tycker

jag köpte den med 150 på men jag tycker vägegenskaperna är riktigt bra :P

Ja, eftersom det är en nsr fälg så har den samma dimension på axeln. Det är även samma bromsskiva och drev. Det man behöver göra för att få dit den är att göra distanser till bromsskivan så att den kommer längre ut (exakt 19mm). Sen måste man göra distanserna som håller i hela fälgen. Men det är inga problem... bör vara klar snart, då kommer bilder upp!

/Robin

Ps. Blir ett 140, borde duga :) Ds.

Edit: Såg nu att frågan inte va ställd till mig, men ja låter ovanstående beksrivning vara kvar ändå.

Last edited:
Robe skrev:
2165135 Ja, eftersom det är en nsr fälg så har den samma dimension på axeln. Det är även samma bromsskiva och drev. Det man behöver göra för att få dit den är att göra distanser till bromsskivan så att den kommer längre ut (exakt 19mm). Sen måste man göra distanserna som håller i hela fälgen. Men det är inga problem... bör vara klar snart, då kommer bilder upp!

/Robin

Ps. Blir ett 140, borde duga :) Ds.

Edit: Såg nu att frågan inte va ställd till mig, men ja låter ovanstående beksrivning vara kvar ändå.

Menade han inte hur lätt däcket var att få på på fälgen?:va lr e de jag som e dum i huvvet å inte fattar vad du menar men din beskrivning.

Jag har också funderingar på att byta däck. Vad är orginal fram och vad kör ni på fram?

Nyheter
Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP