Maligano
MONSTER OF THE STREETZ
Har en 4,5" fälg bak och har hört att 160 är störta möjligare däck jag kan få på på en sån fälg. Saken är den att det satt ett 170 på när jag köpte den.
Nu är min fråga finns det en fara i att ha på det däcket? jag gissar även att det kan vara skillnad från tillverkare. Och kan jag på nått sätt då se om däcket är för stort, eller känna det i körningen, innan det är för sent.
Köpte nämligen ett 190 däck utan att tänka, detta gicka att kränga på, men man kan se små små vågor vid sidan av däcket, och att det tryckt upp sig på höjden i stället för bredden, har dock kört lite lungt med det och de har inte hänt nått. Fart testade de oxå i 200 utan att svänga (ligga) och de va inga konstigheter.. men de ser inte så snyggt ut.
Har nu köpt mig ett nytt 170 (efter som det satt på innan) men efter att ha hört vissa begränsningar för fälgen, så undrar jag om en storlek e farligt.
man vill ju inte att däcket kränger av sig självt eller nått sånt!
Over.
Nu är min fråga finns det en fara i att ha på det däcket? jag gissar även att det kan vara skillnad från tillverkare. Och kan jag på nått sätt då se om däcket är för stort, eller känna det i körningen, innan det är för sent.
Köpte nämligen ett 190 däck utan att tänka, detta gicka att kränga på, men man kan se små små vågor vid sidan av däcket, och att det tryckt upp sig på höjden i stället för bredden, har dock kört lite lungt med det och de har inte hänt nått. Fart testade de oxå i 200 utan att svänga (ligga) och de va inga konstigheter.. men de ser inte så snyggt ut.
Har nu köpt mig ett nytt 170 (efter som det satt på innan) men efter att ha hört vissa begränsningar för fälgen, så undrar jag om en storlek e farligt.
man vill ju inte att däcket kränger av sig självt eller nått sånt!
Over.