Däck (Motard)

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Tjaou!

Vet att ämnet däck har vatt uppe 1000 grr men hittar inte riktigt vad jag letar efter.

Jag kör just nu på ett Pirelli Diablo vilket hittentils funkat bra, dock tycker jag inte riktigt om att det har slitits ner på runt 200 mil och har börjat fundera lite på om det möjligvis finns nått däck som håller lite längre men ändå hyffsat grepp?

Tävlingskör ju inte elr så, bara gatan. Så frågan är om man verkligen behöver ett jätte grymt (grepp) däck elr man ska satsa på nått sådant.

Nån som har nått nån bra info att komma med? Blir nog iaf att jag inte köper ett Diablo igen då detta har slitits ner verkligen jätte fort, vet inte ens om det gått 200 mil. Känns lite jobbigt om man ska behöva byta däck vart 200 mil också.

Diskutera. :)

Tjaou!

Vet att ämnet däck har vatt uppe 1000 grr men hittar inte riktigt vad jag letar efter.

Jag kör just nu på ett Pirelli Diablo vilket hittentils funkat bra, dock tycker jag inte riktigt om att det har slitits ner på runt 200 mil och har börjat fundera lite på om det möjligvis finns nått däck som håller lite längre men ändå hyffsat grepp?

Tävlingskör ju inte elr så, bara gatan. Så frågan är om man verkligen behöver ett jätte grymt (grepp) däck elr man ska satsa på nått sådant.

Nån som har nått nån bra info att komma med? Blir nog iaf att jag inte köper ett Diablo igen då detta har slitits ner verkligen jätte fort, vet inte ens om det gått 200 mil. Känns lite jobbigt om man ska behöva byta däck vart 200 mil också.

Maxxis Goldspeed finns väll i flertalet varianter som passar för bana,gata eller både och.

Sen är väll priset lägre för Maxxis.

Kolla diverse Sporttouringdäck. Micheling Pilot Road eller Metzeler Roadtec Z6 skulle jag nog satsa på.

Tjaou!

Skicka ett mail till Niklas Carle på Bike.se , kolla vad han kör på, max fäste och bra slitstyrka.

Körde på ett pirelli dragon gts förut. Tyckte greppet för gata var helt ok, på bana Var det väl inte fantastiskt men funkade ok. Det höll 1000 mil, det har jag aldrig vart med om innan eller efter.:)

Maxxis Goldspeed finns väll i flertalet varianter som passar för bana,gata eller både och.

Sen är väll priset lägre för Maxxis.

Men hur är greppet i Goldspeed däcket då? :va

Körde på ett pirelli dragon gts förut. Tyckte greppet för gata var helt ok, på bana Var det väl inte fantastiskt men funkade ok. Det höll 1000 mil, det har jag aldrig vart med om innan eller efter.:)

1000 mil :2cool

Låter nog lite väl bra för att vara sant? 2-300 mil brukar ju dom flesta hålla på motard. Detta måste vara stenhårt?

www.enginehardware.se
Maxxis Gooldspeed gatlegala slicks

Har du kört på Gooldspeed däcket? Hur var det isf.

Nu var det väl mer däck som håller lite längre som söktes? Då tror jag goldspeed-slicksen ramlar bort..

1000 mil :2cool

Låter nog lite väl bra för att vara sant? 2-300 mil brukar ju dom flesta hålla på motard. Detta måste vara stenhårt?

Ja däcket innan höll 300 men detta var ju som sagt ett sporttouringdäck eller nåt. Burnade inte nåt direkt med det förrän mönstret var olagligt, svinnöjd med det. Fast slickset som sitter på nu har ju bättre fäste...

Ja däcket innan höll 300 men detta var ju som sagt ett sporttouringdäck eller nåt. Burnade inte nåt direkt med det förrän mönstret var olagligt, svinnöjd med det. Fast slickset som sitter på nu har ju bättre fäste...

Ok ok!

Hittar inte det på mcdackonline. :confused:

Vad står VR/VB/R/ZR/B/V för? :va

Första ggn jag köper däck över nätet.

Själv så har jag beställt Goldspeed skurna slicks(Gatgodkända) av Thomas på enginehardware... Ska tydligan vara kanondäck enl vad man hört. Hoppas det!

K.

Ett däck som är hårdare på mitten men fortfarande mjukt på sidorna. Måste finnas en uppsjö av sådanna däck tycker man.

Fanns hemma i Fredags när jag snackade med honom, han skickar med Posten så det tar väl ca 2-3 dagar bara...!

K.

Nyheter

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form