Däck med fäste och touring kval??

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Jag skall antagligen åka en längre sväng ner till Europa till våren/sommaren. Så då kommer den gammla vanl frågan upp i skallen. Vad skall man ha för däck!!!??? :confused: Hojen som jag skall andvända är en XT660X så det blir landsvägs modell. Saken är ju den att det kommer förmodligen bli så att när jag anländer i Spanien så kommer jag vara där ett tag och ta små turer ut från huset där jag skall bo så man vill ju ändå ha däck som ger lite körglädje. Alltså inte vanl bakelit touring däck utan däck som funkar till både touring och lite gasning på små vägar. Någon som har förslag :confused: Har ju hört att det finns vissa däck med olika gummiblandning på mitten utav slitbanan resp kanterna.

bebbe skrev:
Jag skall antagligen åka en längre sväng ner till Europa till våren/sommaren. Så då kommer den gammla vanl frågan upp i skallen. Vad skall man ha för däck!!!??? :confused: Hojen som jag skall andvända är en XT660X så det blir landsvägs modell. Saken är ju den att det kommer förmodligen bli så att när jag anländer i Spanien så kommer jag vara där ett tag och ta små turer ut från huset där jag skall bo så man vill ju ändå ha däck som ger lite körglädje. Alltså inte vanl bakelit touring däck utan däck som funkar till både touring och lite gasning på små vägar. Någon som har förslag :confused: Har ju hört att det finns vissa däck med olika gummiblandning på mitten utav slitbanan resp kanterna.

Tror att Metzeler MeZ4 är ett sporttouring däck.

Kör med ett sportdäck fram (exempel Pilot Power) och ett touringdäck bak (Pilot Road) så har du livslängd och grepp så att du klarar dig. En XT660X lär knappast ha pulver nog att tappa greppet pga oförsiktig gashantering, så det funkar alldeles säkert.

Mattias skrev:
En XT660X lär knappast ha pulver nog att tappa greppet pga oförsiktig gashantering, så det funkar alldeles säkert.

Ehhh........ den har fullt med pulver för att sladda på torr asfalt med de originalmonterade pirellina iaf :rolleyes: Men sedan å andra sidan vilken hoj har inte det :tungan

bebbe skrev:
Ohh......... sorry :tungan
Du kan ju alltid ge mig en av dina hojar som tröst för det du nyss sagt. :hihi
Det är ju precis så att man kan spinna loss på assfallt stillastående med 125cc :död
Får väl skylla på att jag har för bra däck. :D

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing