Däck: Maxxis?

Stagger Lee

medlem
Gick med
22 Jul 2005
Ort
Degerfors
Hoj
-83, Honda CB 1100 F
Hej,

Vet inte om forumet är det rätta men...

Fick ett bra pris på något däck som hette Maxxis. Är detta ett skitdäck eller funkar det för en pendlare som ändå vill ha lite komfort?

Ska sitta på en Honda 1100 -83:a


Tack på förhand

S.L.
 
Jag är inne på mitt andra bakdäck, Maxxis Presa Sport, är väldigt nöjd. Jag kör inte extremt eller på bana(ännu), utan landsväg. Har inte provat speciellt mycket regn, men det verkar funka bra då med.
 
Beställde ett gäng maxxis däck till hojarna för Island från nämnd handlare. Beställde i förrgår kväll och de kom idag.
Rekommenderar dock EJ maxxis x-strong slang. För att vara extra kraftig var den väldigt okraftig.
 
vilket maxxis däck är du intresserad av?

Ja, eftersom jag har en gammal hoj så är dimensionen på 100/90 fram och 130/90 bak så utbudet är inte så stort. Det heter Promaxx.

http://www.hojdack.se/wpage.aspx?pageno=9&prodcatid=3&noprodcat=&info1=130&info2=90&info3=17&manufactname=&langno=46

http://www.hojdack.se/wpage.aspx?pageno=9&prodcatid=3&noprodcat=&info1=100&info2=90&info3=18&manufactname=&langno=46

Vill ju ha schysst pris men det finns ju alltid en rädsla för att köpa billigt.

Det fanns Michelin i dessa dimensioner också.

Har precis lärt mig att det finns hastighetskoder och det "ska vara" V enligt manualen.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top