Däck-krängare på Vertygsboden..åsikter?

VR-8

Fabrikör Mr.J
Gick med
16 Nov 2004
Hoj
Aprilia, KTM, Suzuki
Tänkte jag eventuellt skulle skaffa mig en maskin för eget och polarnas bruk då däck oftast är avsevärt billigare på nätet än den lokale handlaren. De gillar inte så mycket att man kommer med andra däck än de som de själva tillhandahåller. Visst tar det tid att få tillbaka de pengarna men man kan ju byta lite oftare till olika däck typ lätt beggade bandäck för en långtur utan "race-körning" eller prova slicks utan förmaningar hit och dit.

Så har ni någon erfarenhet av deras maskin eller någon annan kanske?

Maskinen i fråga

J

Last edited:
Ja du lär ju få kränga däck till dödagar innan den lönar sig :)

För att göra det lite billigare skulle jag gå på en sån här istället. Lite mer handkraft, men mycket mindre pris. =)

// Wip

Hultan skrev:
2111071 Ja du lär ju få kränga däck till dödagar innan den lönar sig :)

Nu är ju inte vitsen med detta eventuella köp att de ska gå ihop sig som en investering. Du har väl inte tänkt att få din hoj att gå ihop??

J

Wip skrev:
2111098 För att göra det lite billigare skulle jag gå på en sån här istället. Lite mer handkraft, men mycket mindre pris. =)

// Wip

Du menar en sådan som Greven har?

J

Köp en begagnad maskin och ta en slant av alla nya polare du kommer att få när ryktet går att du har en däckmaskin hemma i garaget. Så har jag gjort och den har redan betalat sig.

motardkungen skrev:
2111181 Köp en begagnad maskin och ta en slant av alla nya polare du kommer att få när ryktet går att du har en däckmaskin hemma i garaget. Så har jag gjort och den har redan betalat sig.

Hittar man dom då? Blocket? Jag vet inte hur man ser om den är slut eller sliten heller. En ny kostar 9400:- så där ligger ribban just nu. Om den maskinen är något att ha vill säga. Verkar ju som ingen har någon koll på den utan bara åsikter kring köpandet och ev "betalning".

J

Last edited:
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka