Däck i Göteborg

Küngen1

8 Superbike
Gick med
7 Apr 2004
Hoj
BMW S1000RR
Tjena.
Jag undrar om någon go göteborgare vet var man kan köpa bra däck billigt i stan?
Jag har hört at gummigubben på vågmästareplatsen ska vara ok, sant?
Jag vill helst ha däck av något bättre kvalitetsmärke typ (Pirelli, Michelin).

Mvh Andreas

Jag köpte däck på en firma i norra gårda, kommer ej ihåg namnet just nu. De hade helt ok priser (runt 1500:- för ett Pirelli Dragon 150/60) och dessutom ingick montering i priset. Återkommer när jag kommit på vad de hette.

-edit- de hette Netto Däck

Last edited:
addegbg skrev:
Tjena.
Jag undrar om någon go göteborgare vet var man kan köpa bra däck billigt i stan?
Jag har hört at gummigubben på vågmästareplatsen ska vara ok, sant?
Jag vill helst ha däck av något bättre kvalitetsmärke typ (Pirelli, Michelin).

Mvh Andreas

Köpte förra året på "vars namn jag glömt" bakom Siba på backaplan,ligger biluthyrning och en lift-firma ijämte.

Fick en uppsättning Michellin Road monterat och klart för 3200.

Annars finns det väl hos div däckhandlare (ring runt och hör) är du SMC medlem så brukar man få lite rabbat hos olika kedjor med.

Annars om du kan tänka dig att beställa dom från tyskland så blir det oftast billigare.

kolla på myntemoto.de

Last edited:
Adde köp beggade bandäck! klockrent.. Max 1500 spänn eller nåt för en uppsättning..
Ok, dom slits lite mer men o andra sidan har du råd med två och en halv uppsättning nästan för samma priser.. Kolla med roadracingfolket.. :tummenupp

Hultan skrev:
Adde köp beggade bandäck! klockrent.. Max 1500 spänn eller nåt för en uppsättning..
Ok, dom slits lite mer men o andra sidan har du råd med två och en halv uppsättning nästan för samma priser.. Kolla med roadracingfolket.. :tummenupp
och dessutom så vet man att det finns GREPP!!! :fakta

Hultan skrev:

Rekommenderas :tummenupp
Vilket jävla grepp!!

Back