Däck hur länge vågar man köra?

*JIMPA*

Legitimerad spökjägare
Gick med
25 Aug 2004
Ort
i ett skjul i skogen
Hoj
tomt i grottan
Nu har man slitit ut sitt första däck beställde ett nytt igår men det
tar juh sju dagar innan man får det nya bakdäcket..riktigt surt
vädret är juh kanon å allt

Det sura är att det bara är utslitet in på näven ca 1-2cm brett i mitten av däcket på ungefär 1/3 av däcket hur har det kunnat att bli så?
tror jag har kört med för högt lufttryck el så?

Jag är ändå nöjd med däcket har juh trots allt kört 900 mil med det Bridgestone BTO10 R 195/50 73KW
någon som har erfarenhet av detta däck?

Tråkigt är att det ser fräscht ut på sidorna trots att man lagt ner den mycket när man vart ute å gasat..

kan man köra med det även om det är nerslitet inne i stan? förstår om man kommer upp i hastigheter är väl inte det så bra :(
någon som har erfarenhet körning med slitet bak däck? :Bugar
längtar nu.....
 

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Kungsängen
Hoj
Hojlös
Ser du väven (corden) i mitten på däcket ?

Om ja: SLUTA GENAST, det kan smälla villken sekund som helst !!
 

Sep

Radical Riders
Gick med
13 Jun 2004
Ort
Malmö
Hoj
Honda XL700VA Transalp 2008
Smälla å smälla, resulterar oftast i pyspunka..
 

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
När du får däcket avtaget så passa på att känna lite just där det är slitet.
Jag brukar bli halvsvettig över hur lite gods det är kvar tom när man är strax under slitagevarnarna.
Nej, du ska nog inte köra på det däcket någe mer :)
 

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
Scorpionfighter skrev:
2220196 tar juh sju dagar innan man får det nya bakdäcket..riktigt surt

Det sura är att det bara är utslitet in på näven ca 1-2cm brett i mitten av däcket på ungefär 1/3 av däcket hur har det kunnat att bli så?
tror jag har kört med för högt lufttryck el så?

kan man köra med det även om det är nerslitet inne i stan? förstår om man kommer upp i hastigheter är väl inte det så bra :(
någon som har erfarenhet körning med slitet bak däck? :Bugar
längtar nu.....

Verkar ju skumt att det ska ta en hel vecka för att få fram ett "vanligt" mc-däck, vafan ska dom ro över skiten från USA??
Nää, kör du (med löst bakhjul i skuffen) till en riktig däckverkstad å få på ett nytt gummi... Kör inte en meter till om du ser ("näven") corden, har du riktig tur blir det "bara" pyspunka och du får gå med cykel/hämta på släp.
Har du lite mindre tur exploderar däcket å ja resten kan du ju räkna ut själv, å du kan nog inte räkna med nån ersättning från FB om du kör på väven!!

Man kliver ju inte på en ny tant med kass donga heller...eller? Inte jag iaf :banana
 

*JIMPA*

Legitimerad spökjägare
Gick med
25 Aug 2004
Ort
i ett skjul i skogen
Hoj
tomt i grottan
Silverryggen skrev:
2220888 Verkar ju skumt att det ska ta en hel vecka för att få fram ett "vanligt" mc-däck, vafan ska dom ro över skiten från USA??
Nää, kör du (med löst bakhjul i skuffen) till en riktig däckverkstad å få på ett nytt gummi... Kör inte en meter till om du ser ("näven") corden, har du riktig tur blir det "bara" pyspunka och du får gå med cykel/hämta på släp.
Har du lite mindre tur exploderar däcket å ja resten kan du ju räkna ut själv, å du kan nog inte räkna med nån ersättning från FB om du kör på väven!!

Man kliver ju inte på en ny tant med kass donga heller...eller? Inte jag iaf :banana

Jag beställde via ett däckföretag på nätet fick däcket bra mycket billigare än om jag skulle åka till en vanlig mc handlare ca 700-800 kr billigare!
=) tjo å då kan man stå ut å vänta en vecka! :yoparty
 

Chii

Med begynnande auktoritetsproblem
Gick med
14 Dec 2004
Ort
Luleå
Hoj
Sååld
då cordsen var framme för mig visade däckhandlaren hur svagt det var genom att trycka en penna genom det, Han sa att det kunde smullit när som helst
 

snickaren

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2005
Ort
Nässjö
Hoj
suzuki gsxr 1000 2013
Scorpionfighter skrev:
2220902 Jag beställde via ett däckföretag på nätet fick däcket bra mycket billigare än om jag skulle åka till en vanlig mc handlare ca 700-800 kr billigare!
=) tjo å då kan man stå ut å vänta en vecka! :yoparty
Måste väll vara mer värt mer än 700 att kunna köra hela helgen nu när det ska bli så fint..... åk ner till mascot och byt :confused:
 

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
Scorpionfighter skrev:
2220902 Jag beställde via ett däckföretag på nätet fick däcket bra mycket billigare än om jag skulle åka till en vanlig mc handlare ca 700-800 kr billigare!
=) tjo å då kan man stå ut å vänta en vecka! :yoparty

Tankar du på JET också? :näsblod

Hur mycket tror du inte att din lokala däck-nisse ska ha för att kränga av-på-balansera ditt nya GOLDEN BOY,däck, när han inte fick sälja det...?

Tar han full-pris lär han nog vilja ha 200 pix å då va det ju inte så billigt längre.....Sommaren är KORT :huvet
 
Last edited:

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Torsås
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
Chii skrev:
2220909 då cordsen var framme för mig visade däckhandlaren hur svagt det var genom att trycka en penna genom det, Han sa att det kunde smullit när som helst

Smullit ??? :hihi (ordpolis)... :tungan
 

enhjuling

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Linköping
Hoj
R1200GS
Scorpionfighter skrev:
2220902 Jag beställde via ett däckföretag på nätet fick däcket bra mycket billigare än om jag skulle åka till en vanlig mc handlare ca 700-800 kr billigare!
=) tjo å då kan man stå ut å vänta en vecka! :yoparty

Va kostar en veckas försäkring? eller du ställer kanske av hojen nu när det är bästa säsongen.
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
[QUOTEnågon som har erfarenhet av detta däck?

Tråkigt är att det ser fräscht ut på sidorna trots att man lagt ner den mycket när man vart ute å gasat..

QUOTE]


Är det slut på mitten och fräscht på sidorna har du inte lagt ner så mycket. Det är ingen magi, det slits där det tar i.
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top