Däck Hjälp!

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
Tjena alla begåvade!=)

Jag köpte en ny Honda VFR 02'a förra året och jag tycker däcken som följde med verkar vara av lite dålig kvalitet, typ svin dåligt fäste när det regnar och glider lite vid kurvtagning,
dom som jag fick med var:

fram:Bridgestone Battlax bt020f 120/70 ZR17 M/C (58W) radial
bak:Bridgestone Battlax bt020r 180/55ZR17M (73W) radial

någon som har erfarenhet av dessa däck, är dom bra ?
det är två mm kvar av mönstret fram och bak efter 800mil

jag har som sagt inte en sportmössa om vilka märken etc som är bra att byta till, så jag är jätte tacksam för all hjälp. :hej

Det är bra däck du har. SportTouring om jag inte missminner mig. BT010 är lite mjukare. Att du har dåligt fäste är konstigt. Kolla på tillverkningsdatumet så du inte fått gamla däck. Du BORDE ha gott grepp i dom, men du kanske ligger och smiskar bana konstant?

Bridgestone har aldrig tillhört mina favoriter. På en VFR skulle Michelin Pilot Road funka perfekt. Köp såna.

nja.. jag kör inge bana.. bara i trafiken kanske =),
skall kolla datumet på dom,tänkte inte på det, står kanske på däckutsidan?.

skall kolla med avamc när jag åker dit idag och se vad dom säger om däcken, men skall inte det vara mer än 2mm efter 800mil ?, tycker det låter som att det är lite mönster kvar,,

Michelin Pilot Road är det typ race däck eller ?

Tycker det låter MYCKET ja - visst är det sporttouring, men 2mm med 800 mil är imponerande! Hur kör herrn egentligen? ;)

Räkna inte med hjälp från AVA. Gör såhär istället: Känns det dåligt, byt! Det är iallafall strax dax, varför köra på något som känns crap när du inte måste - mycket av din körning sitter ju i huvudet! Jag kör själv på Pilot Road och är kanonnöjd. Bra livslängd, bra grepp både i torrt och blött väglag (jag är visserligen en sopa på att köra, men det känns bra). Åk till Däckia vid Lapplands Väsby och prata med Anders eller Daniel - de är hur trevliga som helst och fixar däcken snabbt. Alternativt åker du till Wheeler Dealer på söder, men då får du leva med att han är en kuf av oanade mått :crash

Lycka till!

Freppa skrev:
Tycker det låter MYCKET ja - visst är det sporttouring, men 2mm med 800 mil är imponerande! Hur kör herrn egentligen? ;)

Räkna inte med hjälp från AVA. Gör såhär istället: Känns det dåligt, byt! Det är iallafall strax dax, varför köra på något som känns crap när du inte måste - mycket av din körning sitter ju i huvudet! Jag kör själv på Pilot Road och är kanonnöjd. Bra livslängd, bra grepp både i torrt och blött väglag (jag är visserligen en sopa på att köra, men det känns bra). Åk till Däckia vid Lapplands Väsby och prata med Anders eller Daniel - de är hur trevliga som helst och fixar däcken snabbt. Alternativt åker du till Wheeler Dealer på söder, men då får du leva med att han är en kuf av oanade mått :crash

Lycka till!

det är en sporttouring,

jag kör nog rätt lungt tror jag :(

jo jag har hört att kille på söder är lite excentrisk :D
får ta och kolla det, måste ju ändå byta snart som du säger!.
tackar :bow

Nyöppnat i Västberga finns Örby Mc på Västbergavägen 24 1 tr. Han byter medan du väntar.
Bippen

Får tag på ett par Avon Azaro ST AV45 & 46 till hojen för ett bra pris.. är det bra däck?. bättre än dom jag har nu eller ?

Sök på forumet (tror det hunnit bli några trådar om detta däck redan), men en sammanfattning är att vissa älskar Avon däck och vissa hatar dom. Tror tyvärr att de som hatar däcken överväger. Den kritik som jag minns är dåligt grepp vid blött väglag samt svår att få upp temp. Det positiva jag hört är att när de väl har grepp är de mycket bra.

/Freppa

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...