Däck från mcdackonline.com?

Thirran

kakmonster
Gick med
30 Oct 2005
Hoj
CBR 600 f -96
Tjenis!
Finns säkert redan en sån här tråd men datorn vill inte hjälpa mig att få fram den, så..
Finns här någon som har handlat däck från mcdackonline.com?
Verkar vara riktigt bra priser, men så vill man ju ha ett andra utlåtande innan man gör slag i saken..
Här hemma tar de 250:- för att byta om jag kommer in med hjulet och ett nytt däck.. ganska skapligt va?
tacksam för svar
:tuttar

Tjenis!
Finns säkert redan en sån här tråd men datorn vill inte hjälpa mig att få fram den, så..
Verkar vara riktigt bra priser, men så vill man ju ha ett andra utlåtande innan man gör slag i saken..
Här hemma tar de 250:- för att byta om jag kommer in med hjulet och ett nytt däck.. ganska skapligt va?
tacksam för svar

Funkar kanon, kolla priserna på reifenversand.de också, kan skilja endel.

Shit, Jag fattar inte tyska:huvet
Vad ska man ha för däck? Kör inte bana utan bara ute och rullar för det är kul...
på rodamoto kostar det billigaste (ex)dunlop 200.50 euro och ett dunlop jag hittade på mcdack kostade 1255:- inkl frakt. Då måste det ju bli bra mycket billigare att beställa härifrån!?
+250 för bytet så är det fortfarande billigare.

Last edited:
Tjenis!
tacksam för svar

Om du är redo att plocka bort hjulen själv så tycker jag att du ska byta däcken själv eller be någon kompis hjälpa dig, ge kompisen en kasse öl som tack för hjälpen och tanka för de 400:- som blir över. Bekymra dig inte för balanseringen, jag har aldrig märkt någon skillnad.

Om du är redo att plocka bort hjulen själv så tycker jag att du ska byta däcken själv eller be någon kompis hjälpa dig, ge kompisen en kasse öl som tack för hjälpen och tanka för de 400:- som blir över. Bekymra dig inte för balanseringen, jag har aldrig märkt någon skillnad.

Det får puss & kram göra. Ta bort det alltså, och sätta dit det igen.
Jag bara kör:tungan
men han kan inte byta och jag vet ingen som kan det heller så det får nog bli att lämna in i alla fall.

Har beställt Mezeler m1 från mcdackonline 2480:- för fram o bak.

Skulle komma nu på Onsdag, verkar funka kanon :)

Funkar skit bra! :tummenupp
Svårslagna priser.

250 låter lite väl dyrt dock...
Jag betalade 100 däcket hos euromaster i uddevalla :)

Ja, 250:- per däck om du kommer med dom på lös fälg är dyrt... 400:- skulle jag få ge när däcket va monterat på hojjen ;)

Jag har köpt ett däck från mcdäckonline o det funkade fint. tog typ en vecka eller nått för leverans... Skulle säkert köpa mer därifrån om jag inte börjat åka på beggade racedäck... Man kommer inte så långt per däck men det blir billigare i slutändan ;)

Tjenis!
tacksam för svar

Har handlat c:a 15 däck därifrån funkar kanon har aldrig strulat nån gång:tummenupp

Köpt ett pilot power där..
Inga problem och fick det efter några dagar.

Jag har handlat från http://www.reifenversand.com/
Var rätt mkt billigare då jag jämförde mot däckonline (ca 1 år sen).

1 set pilot power betalade jag 2243 kr Inkl. frakt hem till dörren.
Tog ca 3 arbetsdagar sen plingade budet på.

Har beställt flertalet däck ifrån dom utan problem.
Dom har till och med ringt nån gång och dubbelkollat så att inget ska gå fel.

Även fast du "bara kör" så satsa på bra däck. Jag kör efter mottot bättre grepp kortare livstid än tvärtom. Sen får priset vara några hundralappar högre. Men det är väl en smaksak! :)

Nu har jag beställt, ett michelin pilot road rear blev det. Sitter ett sånt på nu och hittills har det funkat bra, 1394:-
Ska även kolla med några fler ställen ang. priset på byte.
(det är jag som lider av tcp i detta sammanhang och ingen annan som denne annan fick för sig...)

Nyheter
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

Back