Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ja det är det däcket jag menar, det funkar alltså att haka på andra med på bana. Då blir det såna.RookieSM skrev:Om du menar det nya med längsgående mönster så är det det bästa allrounddäcket du kan köpa, riktigt snabbt på bana och funkar ändå bra i blött och på vägen.
Däcket du tänker på, ser det ut så här (se nedan)? Det är samma däck som sitter på Husaberg original...Olof Eriksson skrev:Jag har inte jämfört med samma hoj men jag tycker inte det är bra nog. På gruset är det inte alls bra.
Förutsatt att jag tänker på rätt däck nu... Å andra sidan e slicks ganska risigt på gruset om man inte har tillgång te däckskärare också...
*Edit, fast å andra sidan (2) så började inte jag känna skillnad på gummin förns jag åkt nästan ett år på bana så...
Jo de e nog sant, det är nog dom jag menar!Jockwell skrev:Däcket du tänker på, ser det ut så här (se nedan)? Det är samma däck som sitter på Husaberg original...
Har kört några gånger med det på go-kart bana och tycker att det är ganska bra fäste förutom att när det släpper så gör det rejält utan förvarning. Skulle tro att slicks/regndäck är att föredra med bättre grepp och med mer kontrollerade släpp (hörsägen), något jag enbart ska använda på bana framöver... På grus är det dåligt fäste, fast jag vet inte hur det är med andra däck än crossdäck så där överlåter jag till andra med utlåtande.
Att tillägga så har jag inte kört bana så mycket så jag kan betraktas som "lekman" i ämnet utan större insikt.![]()
Det är de däcken som finns på bilden, jag har provat regndäck innan och uppfattade också släppen som "mjuka och kontrollerade" jämört med vanliga vägdäck i allmänhet. Det återstår att se hur Pilot Sport uppför sig.Jockwell skrev:Däcket du tänker på, ser det ut så här (se nedan)? Det är samma däck som sitter på Husaberg original...
Har kört några gånger med det på go-kart bana och tycker att det är ganska bra fäste förutom att när det släpper så gör det rejält utan förvarning. Skulle tro att slicks/regndäck är att föredra med bättre grepp och med mer kontrollerade släpp (hörsägen), något jag enbart ska använda på bana framöver... På grus är det dåligt fäste, fast jag vet inte hur det är med andra däck än crossdäck så där överlåter jag till andra med utlåtande.
Att tillägga så har jag inte kört bana så mycket så jag kan betraktas som "lekman" i ämnet utan större insikt.![]()
En faktor som kan spela stor roll är att det var 7-8 grader varmt den dagen du provade och Stefan använde däcksvärmare.Olof Eriksson skrev:Jo de e nog sant, det är nog dom jag menar!
Jag tycker dom släppte på ett bra sätt, men aldeles för tidigt. Åkte Stefans hoj med slicks sen å det var braaa mycke bättre fäste i dom. Bra. Men de flesta som börjar åka bana vågar inte gasa ut ur böjjarna så det kanske inte spelar såå stor roll till en början.
När jag hoppade på Stefans cykel så hade den ju stått ett tagRookieSM skrev:En faktor som kan spela stor roll är att det var 7-8 grader varmt den dagen du provade och Stefan använde däcksvärmare.
Självklart är riktiga rejsdäck bättre(inte i blött) men Pilot Power är absolut inte dåliga, Jocke vann förresten Bevikscupen på såna däck. Jag trodde Billson skulle ha däcken till att åka asfalt med?
Jag ska åka asfalt med dem, har ni fler tankar och idéer så upp med demRookieSM skrev:En faktor som kan spela stor roll är att det var 7-8 grader varmt den dagen du provade och Stefan använde däcksvärmare.
Självklart är riktiga rejsdäck bättre(inte i blött) men Pilot Power är absolut inte dåliga, Jocke vann förresten Bevikscupen på såna däck. Jag trodde Billson skulle ha däcken till att åka asfalt med?
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |