Däck fråga? Metzler MEZ 4 J

Hade ett sånt förr... men tyckte det var rätt dåligt om jag jämför med det jag har nu! :fakta Som alla andra sagt så släpper det lite omotiverat på bana, speciellt ju mer man börjar luta å vill ha grepp å de va inte skoj... :skrämd sen tyckte jag heller inte att man fick många mil med det, minns inte vad jag hade, men slut tyckte jag det blev bums... :(

Personligen köper jag hellre ett mjukare däck som då kanske inte håller helt lika länge som andra typ Mez4 kan tänkas göra, men har bättre grepp!

P.S. Å mönstret på slitytan e ju himla fult med... :crash

jodå kört över 1000 mil på mitt MEZ 4 men så har jag ju min som bruks hoj o har bara vart på bana en gång,
men kan säga byte ju nu idag till pilot o dom är som limade mot MEZ 4 ,men så kommer det väll att hålla max 500 mil.

Kör MEZ4 på min hoj, vet ej vilken "bokstavsmodell" det är?? Har inte hojen här så jag kan kolla nu heller... :confused:

Dock kan jag säga följande, det räcker länge, har bra grepp (även om jag fått två släpp :rolleyes: ) och känns "bra". Jag har kört både fort, bana, regn, gata, touring osv... det funkar fint för det om man inte pressar för hårt på tex bana, där finns naturligtvis begränsningar (jämfört med andra däck) men för gemeneman så är det lugnt.

Dock önskar jag mig lite mer klisterkänsla som i tex Pirell Supercorsa däcken :fakta som äger! Men då har du inga bra mil i dom sulorna.... men ett jä*** klister som ger förtroende till förbannelse.

Köpa mina :rolleyes: så byter jag till nått fetare och mer oekonomiskt på min...

Bytte till MEZ4 från Macadam (både fram och bak) och är nu i himmelriket.....
Finns säkert bättre däck (sportec M1 mm) men Z4 duger gått åt mig (än så länge). På bana så tycker jag de ger ett stabilt uppträdande eftersom sladden känns kontrollerbar, jag menar man känner när det börjar drifta och då är det bara att inte vrida mera.... :crash . Macadam däcken är ju rena :eek: de släppte ju lite varstans samt att framhjulslåsningar tillhörde vardagen.....

//B

Jag kör också med Metzeler Z4 (120/70 och 180/55) och är nöjd med uppträdandet både i torrt och blött. Mycket stabilt däck med bra grepp både när det nytt och när det börjar bli nedslitet. Slits dock väldigt fort när det närmar sig 1 mm.

jag har kört 700 mil med mina Mez4 och nu är det absolut inget mönster kvar alls... fattar inte hur ni har kunnat få det att hålla över 1000 mil... :confused:

Söderlund skrev:
Har precis gjort slut på ett mez4. Höll knappa 600 mil, och i vått är det inte att rekommendera...

Verkar vara som så att de flesta däcken är märkeskänsliga..(eller nåt). Jag vädrar framhjulet innan det släpper med min gammel...(förutom på röd asfalt).. :eek:

//B

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...