Däck för väg och bana?

BTB

Ny medlem
Gick med
30 Dec 2006
Hoj
R1-08
Det börjar bli läge att byta fram o bakdäck på min relativt nyinköpta R1:a. Kommer mestadels köra väg men även en hel del bana. Vill med andra ord ha däck som kommer upp i arbetstemperatur även på väg men som även fungerar på bana. Tacksam för råd gällande vad jag bör välja, priset spelar mindre roll.

Tack/D.

Jag har varit mycket nöjd med Metzeler Sportec M3 för detta syfte.

Konkurrenternas motsvarigheter funkar säkert bra de också...

Det börjar bli läge att byta fram o bakdäck på min relativt nyinköpta R1:a. Kommer mestadels köra väg men även en hel del bana. Vill med andra ord ha däck som kommer upp i arbetstemperatur även på väg men som även fungerar på bana. Tacksam för råd gällande vad jag bör välja, priset spelar mindre roll.

Tack/D.

michellin power 2ct funkar kanon gav 3200 för ett set 120/70 o 190/50 17 monterat o klart kolla priser varierar en hel del

Tillräckligt bra för 90 fullgasmil på Nürburg ring, 8 med passagerare, 4 varv klart under banrekordet för att därefter se oförskämt bra ut där dom står i vår butik!! :D

Riktigt superbra däck som funkar för alla typer av moppar, både på gata och bana - snart (i juni månad) finns även Qualifier RR som kommer att skrämma många andra däck tillverkare då dom INTE blir sämre!! ;)

2900kr per set hos oss!! :tummenupp

/Fürstenhoff.

Och världens bästa öppettider med! :tummenupp Äntligen någon som fattat att det är dags att gå ifrån det gamla Kristna 8-17 samhället och öka sina intäkter genom att ha öppet när folk slutat kneget! :tummenupp

Tillräckligt bra för 90 fullgasmil på Nürburg ring, 8 med passagerare, 4 varv klart under banrekordet för att därefter se oförskämt bra ut där dom står i vår butik!! :D

Riktigt superbra däck som funkar för alla typer av moppar, både på gata och bana - snart (i juni månad) finns även Qualifier RR som kommer att skrämma många andra däck tillverkare då dom INTE blir sämre!! ;)

2900kr per set hos oss!! :tummenupp

/Fürstenhoff.

hehe, inte illa alls:yoparty återstår att se hur bra dom håller oxo:) MEN som jag brukar säga.... hellre bra grepp i 200 mil än dåligt i 1000 mil haha.

Jag har varit mycket nöjd med Metzeler Sportec M3 för detta syfte.

Konkurrenternas motsvarigheter funkar säkert bra de också...

Håller med helt där... funkar kanon på banan och slits inte överdrivet mycket på vanlig väg :tummenupp

Annars är ju 2 komponentsdäck inte alls fel om du vill ha lite mer slitstyrka mitt på däcken.

Läs Bomber Magazine #2, där orerar Dr. Bike lite om däck vs. användningsområde osv... Jag tror definitivt att du klarar dig på ett par sporttouringdäck, t.ex. Metzeler Roadtec eller Michelin Pilot Road. Plus att de kommer hålla betydligt längre för dig också...

Nyheter
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Back