Däck för stadsbus?

Tokig

Dricker filmjölk ur paket
Gick med
21 May 2003
Hoj
Ingen hoj numer
Tänkte köpa Michelin Pilot Sport eller, Pirelli Dragon GTS imorrn. Nån som har några synpunkter?
Jag har en Monster, busar mest i stan, kör bakhjul o likn.

Vilka håller bäst för sånt?

Tokig skrev:
Tänkte köpa Michelin Pilot Sport eller, Pirelli Dragon GTS imorrn. Nån som har några synpunkter?
Jag har en Monster, busar mest i stan, kör bakhjul o likn.

Vilka håller bäst för sånt?

Det e två skilda däck. Pilot sport e ett sportigt däck för gata. Gragon GTS e ett sport/touring däck.
Så Pirelli däcken håller mer mil. Medans Michelin däcken håller dig kvar på vägen bättre!

Re: Re: Däck för stadsbus?

A.C skrev:
Det e två skilda däck. Pilot sport e ett sportigt däck för gata. Gragon GTS e ett sport/touring däck.
Så Pirelli däcken håller mer mil. Medans Michelin däcken håller dig kvar på vägen bättre!

Ahummm.... man e ju ny på detta med däck, eller snarare, jag har glömt hur det var förr.Men handlaren sa att det var samma typ av däck, sporttouring. O det trodde jag det var om man kika på deras hemsa med... Men då vet jag inte... kanske det blir Pirelli då. Det var lite billigare... INgen räserhoj man har direkt...

Köp INTE Pilot Sport.
Skit däck imho.

När de är kalla är de direkt farliga. Jag har sådana på hojen nu och jag gillar inte dem.
Jag känner mig osäker på dem i normal trafik. Visst, de är grymma när du fått upp värmen i dem, innan dess är de kassa.

Nu ska jag ha Pirelli SuperCorsa. :)
Hoppas de är bättre.

PutteLiten skrev:
Köp INTE Pilot Sport.
Skit däck imho.

När de är kalla är de direkt farliga. Jag har sådana på hojen nu och jag gillar inte dem.
Jag känner mig osäker på dem i normal trafik. Visst, de är grymma när du fått upp värmen i dem, innan dess är de kassa.

Hoppas de är bättre.

Det där fenomenet känner jag igen på mina nuvarande Pirelli. Noll koll när de är kalla, men sen funkar de fint.

Ska ta ett snack med handlarn. tack för tipsen!!

:tummenupp

Har Supercorsa fram och är jättenöjd, får upp tempen fort har har bra grepp direkt från start!

PutteLiten skrev:
Köp INTE Pilot Sport.
Skit däck imho.

Hoppas de är bättre.

Snicksnack.. Pilot Sport är helt vanliga sportdäck ju, sitter original på hur många hojjar som helst.. Säker på att du inte blandar ihop dom med "Pilot Race" som är snorhala när dom är kalla ?

/KetogaN

rennsport RS1 håller länge så länge du inte åker landsväg.. och greppet är super ! Gäller väl alla dom "supersofta" racedäcken!

//jaG

La på nya Pirelli Dragon Evo. Samma som satt original.

Blir no bra!

Kan säga att jag burna upp hela bakdäcket rätt ordentligt. Allt finns på video. Ska se om jag lyckas lägga upp det här sen.

:crash

KetogaN skrev:
Snicksnack.. Pilot Sport är helt vanliga sportdäck ju, sitter original på hur många hojjar som helst.. Säker på att du inte blandar ihop dom med "Pilot Race" som är snorhala när dom är kalla ?

/KetogaN

:rodnar
Japp, du har rätt. Jag menade Pilot Race.

Pilot Sport har jag inte testat.
bara så att alla vet så har jag ignen åsikt om dem. :)

Jag ska i alla fall ha SuperCorsa. :)
Och, Rennsport 1 - är väll lika bra att ha ett par extra med tanke på hur fort däcken försvinner... :)

Pilot Race hade jag på min förra Duke. De var snorhala när de är kalla.. Men när man kommit upp i temperaturen kan man aldrig klaga på greppet. Greppar helt otroligt bra..

Just nu har jag bridgestone battlax BT-020 på min VTR1000 Firestorm. Annars har jag ett set SuperCorsa liggande som jagf ska testa efter jag börnat bridgestone däcken..

*/ ?>
Nyheter
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!