Däck för motardtävling/träning/isträning

Kan rekomendera Dunlop. Mkt bra grepp och driftar skönt när det släpper.
Har betalt 800 för en uppsättning begagnade. Men nya har jag nog sett här på sporthoj
för 1400 bak och 1300 fram tror jag. Leta efter tråden.
Var en kille i Malmötrakten som sålde tror jag.

dunlop

TL Racing säljer dunlop slicks för 3000kr paret, och då är framdäcket speciellt för motard...har dock inte provat dem.

Annars har regson regumerade slicks för billiga pengar...

Måste bara slänga in det här brutala däcket, med risk för bli kallad grusmupp alternativt att det postas i fel forum...

Bifogat

• cont_tkc80.jpg
    cont_tkc80.jpg
    2.8 KB · Visningar: 262
Angående dubbade motarddäck så är det inget problem.
Har en polare som skruvad själv in ca500 skruv i framdäcket o ca1000 skruv i bakdäcket, det är sånt fäste att det inte går o beskriva.
Då kankse vissa säger det funkar inte o det håller aldrig.
Det funkar visst o det håller hur bra som helst , inte en enda skruv har gått av.Dock endast isåkning.
Se bara till att skurva dom i ett mönster annars så kan det kännas lite spårigt när du kör.

Bilder : )

Bifogat

• Framhjul2.JPG
    Framhjul2.JPG
    112.5 KB · Visningar: 301
  • Dubbat2.JPG
    Dubbat2.JPG
    96.3 KB · Visningar: 658
Dock skall man va försiktig så att inte skruvarna blir förlånga fram fördå tar dom i gafflarna när det fjädrar ner :huvet

öhh skruv?? Det var ju också en variant.
Om man nu vill åka på breda däck, sätt INTE dubbarna på rad.
Ett tips bara

420 skrev:
Kan rekomendera Dunlop. Mkt bra grepp och driftar skönt när det släpper.
Har betalt 800 för en uppsättning begagnade. Men nya har jag nog sett här på sporthoj
för 1400 bak och 1300 fram tror jag. Leta efter tråden.
Var en kille i Malmötrakten som sålde tror jag.
Jag har 1set dunlop kvar.. + en bunke framdäck...

P.Björk skrev:
Bilder på hemmadubbade (skruvade) däck
Fy fan va häftigt! :tummenupp
Jag kan absolut ingenting om vinteråkning och dubbade däck. En utförlig steg för steg beskrivning hur skruvarna satts dit mottages tacksamt!
Du får även jättegärna ladda upp riktigt detaljerade bilder så man ser lite bättre vilken typ av skruv som använts, samt hur de sitter fast :Bugar :Bugar :Bugar
MVH. \\Micke

det är inte jag som gjort däcken utan min polare. Han har bara skruvat dit dom utan beskymer inget lim om jag minns rätt.

Ringrostig skrev:
Fy fan va häftigt! :tummenupp
Jag kan absolut ingenting om vinteråkning och dubbade däck. En utförlig steg för steg beskrivning hur skruvarna satts dit mottages tacksamt!
Du får även jättegärna ladda upp riktigt detaljerade bilder så man ser lite bättre vilken typ av skruv som använts, samt hur de sitter fast :Bugar :Bugar :Bugar
MVH. \\Micke

Vild chansning:
Han har borrat ovanifrån och gjort ett mönster han vill ha (med en väldigt liten borr dvs) sedan helt enkelt dragit i skruven.
Problemet med skruv i detta fall, är att du antagligen måste ha ett ganska så högt däcktryck på slangen så att skruvarna inte trycks in.

Jag tror mer på bult/mutter i det här fallet, då du inte behöver ha så högt däcktryck, samt att du inte behöver lika många (dvs att en bult klarar mer tryck än vad en skruv skulle göra) Det borde teoretiskt ge bättre fäste...men vad vet jag? Sedan om man är rädd för att bulten ska flyga igenom däcket som en hagelpatron så har man ju då möjligheten att använda bricka på insidan oxå...

mina 50öre

Någon som testat michelins super motard däck under säsonen??

Bra/dåliga.

Fixx skrev:
Någon som testat michelins super motard däck under säsonen??

Bra/dåliga.
Det var många som körde med dom under SM i kalix, vilket borde innebära att dom e rätt schyssta :)

OlleR skrev:
Om du jämför livslängd med soft/supersoft slicks, blir det värt att välja specialmotard-däcken?

kör inte på Michelin själv så jag kan inte jämföra.
tror nog inte ett sånt Michelin-supermotard håller såå mycket bättre än vanligt Pirelli el Dunlop slick.
för rejsåkarna är ju grepp viktigast inte livslängd.

rejser skrev:
kör inte på Michelin själv så jag kan inte jämföra.
tror nog inte ett sånt Michelin-supermotard håller såå mycket bättre än vanligt Pirelli el Dunlop slick.
för rejsåkarna är ju grepp viktigast inte livslängd.
Jag tänkte ju iofs bara det inte var sämre ;D Jättekul å köra en träning per däck :P

OlleR skrev:
Jag tänkte ju iofs bara det inte var sämre ;D Jättekul å köra en träning per däck :P

mjo det tar hårt på bakdäcket iaf!
några timmars träning på en gocartbana ger ju mer körtid än 2-3 motardrace tillsammans.

Nyheter
Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret