Däck för gata och bana till Gixxer 1000 k5

Har ett set Bridgestone S20 ligger i garaget och dom åker på nästa vecka, har åkt på metzeler sportec M3 tills nu och det däcket tog mig runt sviesta i snabba gruppen, S20 kan jag inte uttala mig om än men metzeler är pålitligt men hoppas på mirakeldäcket S20 säsong2012:)

Det där med däck är ett evigt problem. En kompis körde nyligen ifrån både slicks och däckvärmarförsedda förare på sina platta och slitna battlax-däck i en snabb grupp på en bandag. Så egentligen lär samtliga däck som varit uppe fungera alldeles utmärkt för de flesta.

Men sen är det ju det där mentala som ställer till det.
Jag personligen har kört omkull på Metzler Racetec (förmodligen för att jag var sämre än däcken) så de däcken "kan" (läs: vågar) jag inte köra med alls. Däremot med Sportsmart har jag fått ganska rejäla släpp som ändå känts helt odramatiska och dessutom aldrig (peppar peppar) vurpat med dem, så dem litar jag stenhårt på.

Så även om Roadsmart lär räcka för både dig och mig så rekommenderar jag Sportsmart, riktigt bra däck, funkar i vått, håller förvånansvärt bra, och har hittils inte bjudit på några överraskningar :)

Dunlop Sportmax SportSmart. Ligger på min hoj som går mestadels gata men även en och annan bandag. Funkar kanon.

Hej, ja och dom sitter helt grymt, nu kom det ju även en gatversion av r10... =)

ok.. gatuversion?... hur vet man vilka som är vilka isf vad heter gatuversionen alt. banversionen?.

Jag har tidigare provat battlax 016 på min gathoj. bra pris för ett set, bra prestanda för aktiv gatgörning men på bana märkte jag av att däcket började kännas något halt efter några varv. kändes inte helt 100 för bana.
ska bli spännande att prova r10:an

Dunlop Sportsmart/sportsmart 2 fungerar fint på gata, och lika fint på bana utan däckvärmare (det går bra med däckvärmare också). Du skulle inte bli besviken på dessa däck :)

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti