Däck för dragracing? quick shifter?

SWE 1550CC

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2007
Hoj
03.V-rod,Hd
Hej finns det någon som vet nått bra däck till 18"x 8" fälg, som funkar på strippen,jag har bara hittat vanliga gatdäck 240/18", dessutom undrar jag ang quick shifters, Pingel har en helt elektronisk, en el och luftdriven, och en enbart tryckluft , dessutom har V&H en ny el driven, kan någon som har erfarehet av detta svara vad som är skillnaden mellan el/tryckluft, reagerar det långsammare med el kontra tryckluft ?? vilken modell: är bäst i dragracing? :D

Hej finns det någon som vet nått bra däck till 18"x 8" fälg, som funkar på strippen,jag har bara hittat vanliga gatdäck 240/18", dessutom undrar jag ang quick shifters, Pingel har en helt elektronisk, en el och luftdriven, och en enbart tryckluft , dessutom har V&H en ny el driven, kan någon som har erfarehet av detta svara vad som är skillnaden mellan el/tryckluft, reagerar det långsammare med el kontra tryckluft ?? vilken modell: är bäst i dragracing? :D

En quickshifter är bara själva elektroniken som dödar tändning/eller stryper soppan vid växling med foten, dom du räknar upp sköter väl hela växlingsförfandet med en knapptryckning uppe vid styret? Sen om det är electric over air så styrs luften till cylindern med en magnetventil via ett relä och en 12 volts spänning. Den absolut snabbaste växlingen får du med enbart tryckluftsstyrning fyllt med lustgas, om jag inte fått fel info.

Vilken klass ska du åka?

*/ ?>
Nyheter
Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Back