Däck för 90% gata och 10% offroad

KÖR BARA!

Jag började sommaren 2009 på crosshjul(då jag inte hade införskaffat mig några motardhjul ännu) det fungarar skitbra att åka med på gatan och trots crosshjul så kan man köra lika med 50% av alla motardåkare på bulten bara du tänjer lite på gränserna... det enda negativa med crosshjulen är inbromsningarna där det släpper lite innan dem slitits ner, men när dem gått ner sig lite fungerar det tom att göra stoppies med dem... och du får en bättre balans på bakhjulet...

Sedan när jag väl införskaffade mig motardhjul så åkte det på ett raceslicks fram och en salig blandning gatdäck bak... med motardhjulen så är lera och snö din enda fiende! vått gräs och sandstränder/sandtag går till och med att åka på/i (och ha kul) bara du visar lite framförhållning^^ skog och grusvägar är buskul! vill även tilllägga att slickset fungerar grymt även i regn där är stoppies inga problem heller.

Jag kör överallt, ungefär 70% asfalt 30% terräng och jag har haft både crossdäck och raceslicks på hojjen och det har fungerat utmärkt i alla lägen, så allt där emellan borde vara grymt roligt att åka på... den bästa och roligaste setupen tror jag måste vara crossfälgar med typ anakee däck eller liknande... Det skulle jag köra med om inte motardhjulen var så grymt snygga^^

Jag tror INTE att det är jag som är okräsen utan att det är för mycket oroligheter och tänkade i den allmänna massan...:mattias

[YOUTUBE-ID]tjUgoVWU7RU[/YOUTUBE-ID]

Last edited:
*/ ?>
Back