däck dimensions fråga!

vogge

Say Whaaat
Gick med
28 Oct 2007
Hoj
Kåtemma 990, R6 Banskrot.
Var i garaget och myset med bågen idag. fick då se att jag behöver ett nytt framdäck. Däcket som sitter på är 130/70zr17. kollade runt lite på alla däcksidor men utbudet på 130/70 var rätt dåligt.
går de bra att sätta på 120/70 istället? Eller passar de inte till fälgen.

Orginal på äldre fireblades sitter det 130-däck fram på en 16"fälg men om det är en 17"fälg du har verkar det konstigt att ändå ha 130 brett.

Är det din CBR 900 du ska ha däck till så är det original 130/70 16 och det är bara dem som finns...
Om du har en 17 tums fälg i fram så rekomenderar jag 120/70 17

tack för snabba svar.
Har inga direkta krav pådäcket men reagerade på att de fanns så några sorter om man ville ha lite högre hastighets index.
kollade på www.reifenversand.com men fanns bara 3 däck som klara 240kh nu kanske de inte är nödvändigt att ha sådanna däck de få gångerna jag är i de hastigheterna och nosar men de känns alltid tryggare.
De är till cbr och fälen är 16" så jag får nöja mig med de utbudet som finns:tummenupp

tack för snabba svar.
Har inga direkta krav pådäcket men reagerade på att de fanns så några sorter om man ville ha lite högre hastighets index.
kollade på www.reifenversand.com men fanns bara 3 däck som klara 240kh nu kanske de inte är nödvändigt att ha sådanna däck de få gångerna jag är i de hastigheterna och nosar men de känns alltid tryggare.
De är till cbr och fälen är 16" så jag får nöja mig med de utbudet som finns:tummenupp

Kolla på http://www.mynetmoto.com Där hittade jag över 10 däck med hastighetsindex ZR. Borde duga till en stillet. :)

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage