Däck BT016 (Bridgestone) - erfarenheter?

  • Thread starter Thread starter jetson
  • Start date Start date
Förstår er inte...
Var på Gelleråsen i Lördags, ösregn på fm, upptorkande runt middag och torrspår på em.
Inte en tendens till släpp eller obehagliga överraskningar.
Vet ej hur de funkar på en liters rad 4:a, men på en 1100 twin funkar det finfint...

Hur "kööör" DU egentligen?!:)
 
Ni som tycker BT 016 är bra pröva Metzeler M3 eller K3 om ni kör lite på bana.
Så kommer ni förstå hur ett riktigt däck ska funka.

Kan garantera att även Metzeler Sportec M5 Interact regerar! Körde bana på dem senast idag och kommer med största sannolikhet köpa dem igen!:tummenupp

Kan tillägga att jag kör i snabb gatgrupp.
 
Last edited:
Glömde bort dom nya M5:orna inte kört dom själv, kör Interact K3.
1:16.-- på Gelleråsen.
 
1.06 på Gelleråsen med Pirelli Diablo Rosso Corsa och originalsystem.

Räknat från start till Ejes kurva :tungan
 
Sitter på min kawa... Tc lyser nästan ut varje kurva på Gelleråsen när det är torrt o man har lite fart men känslan är väl helt okej tycker jag...
Livslängden verkar vara okej, marginellt slitna efter 200 mil o 4 bandagar...

Det kommer monteras D211 gp racer sedan mest för jag är van o åka dunlop...
 
Var det inte också skillnad på BT016 ifall de var orginaldäck från fabrik eller köpta hos däckverkstad?
 
Hade bt016 en sommar.Fick aldrig upp någon värme plus att hojen kändes trögstyrd hela tiden. Bytte till dunlop sportsmart o det blev kul att köra hoj igen.
 
Förstår er inte...
Var på Gelleråsen i Lördags, ösregn på fm, upptorkande runt middag och torrspår på em.
Inte en tendens till släpp eller obehagliga överraskningar.
Vet ej hur de funkar på en liters rad 4:a, men på en 1100 twin funkar det finfint...

Bana är ju alltid bana men passa dig på väg iaf, nu kanske den upprätta körställningen på din hoj underlättar en del men jag tror det ligger många spöken begravda i det där däcket. Hur långt har ditt däck rullat på ett ca? Jag började märka av strulet efter 300 mil (hade gått 180 mil när jag köpte hojen som det satt på) sen om det berodde på däckets slitage eller mitt körsätt låter jag vara osagt.

Citerar mig själv när jag frågade om det när de var aktuellt:

Nu på CB´n så är det framförallt om man acc iväg och sedan släpper av och håller antingen jämn fart eller sänker farten med lätt motorbroms så börjar den bråka lite. Det är inte så påtagligt att det känns särskilt farligt men inte helt som det ska trots allt. Det skulle kunna vara att den spårar pga vägen, min första hoj med lite bredare sulor men samtidigt tycker jag att det är lite för ofta och att "alla" vägar inte borde vara så dåliga.

Alltifrån felgjutning av däck till styrlagererror enligt Honda åf´s kontakt hos Honda.


Råkade ut för mer spännande upplevelser än jag beskriver där, när jag bytte bakdäck blev det som en helt annan hoj och likaså med VFR´n som hade det där skräpet från fabrik, kommer dock inte ihåg vilket nr. Provkörde VFR 1200 6-7 mil häromveckan, den dansade den med och naturligtvis satt det Battlax även där. Något jag upptäckte efteråt så det var inte förutfattade meningar :tummenupp
 
Last edited:
Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Back
Top