Däck bredd!

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Ja tjo!

Lite snabba svar här nu då, Däcket som sitter på min hoj är 130 brett (original), vill gärna ha på lite bredare, hur mycket bredare kan man klämma på fäljen?

//Patrik

Padde skrev:
Ja tjo!

Lite snabba svar här nu då, Däcket som sitter på min hoj är 130 brett (original), vill gärna ha på lite bredare, hur mycket bredare kan man klämma på fäljen?

//Patrik

För det första så ska man i princip alltid ha den bredd som tillverkarn rekommenderar, det är hojen byggd för, och kan få läskiga egenskaper annars!

Sen har det viss betydelse vad du har för fälgbredd, hoj osv om du ska börja laborera!

Edit: Kanske inte så mycket svar på din fråga, mer en tanke om att byta till andra dimensioner. Sök lite här och du skall finna! Kan ju vara en idé nu när det är finväder och alla förhoppningsvis är på vägarna och kör! :tummenupp

Hur brett du kan få på vet jag inte, men tänk på att det kostar nettoeffekt att köra med bredare däck än standard. Vet inte hur stor skillnad det bli, men det kan nog märkas på en 125:a.

Du kommer inte kunna svänga, tappa effekt och däcket kommer se ut som en balong om du byter till större.

Kay får väl bli ett 130 till då.. Tack för svaren!

Nyheter

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...