Däck AVON??

Anders 640

Anders
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Njurunda
Hoj
KTM 540 nerkittad till 525
Tjena!!! Jag var iväg för att kolla in däck till 640:n för att i huvudsak köra "framochtillbakatilljobbet" med.
Dom tipsade om ett däck från AVON som heter Distanzia AM44!! ska tydligen vara av typen 70% landsväg 30% grus .
Är det nån som har nåra erfarenheter av ett sånt däck????
Som sagt inte nån bankörning alltså (har såna däck)!!!
 

Bifogat

Anders 640 skrev:
Tjena!!! Jag var iväg för att kolla in däck till 640:n för att i huvudsak köra "framochtillbakatilljobbet" med.
Dom tipsade om ett däck från AVON som heter Distanzia AM44!! ska tydligen vara av typen 70% landsväg 30% grus .
Är det nån som har nåra erfarenheter av ett sånt däck????
Som sagt inte nån bankörning alltså (har såna däck)!!!

Avondäcken ser ut att likna de Pirelli MT 60 som levereras originalmonterat på
KTM numera. Det går säkert att få tag på nya oanvända såna eftersom
många, inkl. jag själv, väljer bort dem och sätter på racedäck.
Hör om nån här kanske har en uppsättning liggandes i sitt garage?
 
Nightwish skrev:
Avondäcken ser ut att likna de Pirelli MT 60 som levereras originalmonterat på
KTM numera. Det går säkert att få tag på nya oanvända såna eftersom
många, inkl. jag själv, väljer bort dem och sätter på racedäck.
Hör om nån här kanske har en uppsättning liggandes i sitt garage?


Det verkar även finnas maxxis s/m street sport som liknar dessa i mönster, o som ska vara godkända för gata. men vet dock ej livslängden på dessa??? Kanske nån vet, jämfört med MT60RS!!!
 
Jag har kört en del med am44 på väg och de håller utmärkt och är mycket lätta att få upp i temp och dessutom så bromsar man inte sönder det lika snabbt som många finmönstrade offroadäck. Kan klart rekomenderas för allt utom banåkning då de gärna överhettar :tummenupp
 
Jag körde på AVONs supermotardslicks. Då hade de bara en mjukhet som importören plockade in. De var lite för mjuka. De tog inte många timmar innan de var slut.
 
Har ni kört AM44,43 med motardfälgar? 120/70-17, 160/60-17??? såg på bilder, men det verkar som de däcken sitter på endurofälgar. Är däcken lika till utseende i sm utförande? O sen som vanligt: livslängden nån.
Står mellan dessa o maxxis/goldspeed streetsport E4?.....
 
Jag tror at livslängden är betydligt bättre i AM44 då de inte är lika motardanpassade. Mina höll 800 mil fram och 400 bak
 
vad är priserna på avon AM44 däcken då? eller maxxis omn dä rlite mer offroad betonade och vart köper ni eventuellt dom isf?
 
Ring till Däckshuset i S-vall dom säljer dessa!! jag har priserna hemma men tror att det var ca 1100 för fram och 1600 bak...............
//A
 
Nu har jag fått ett pris på däcken=1425 för ett bak 1145 för fram !!!Monterat å klart .
Och då var det 120 fram å 160 bak åsså 17" förståss.....
Fast inte på Däckhuset då...............
 
Tjena! nu när ni ändå snackar om däck så kan ja ju ställen en fråga.
Jag ska tänker köpa slicks (utan mönster).. var kan man köpa sådanna? och vad får man betala? Det skulle vara i måtten (bak) 130/70 - 17 och (fram) 100/80 - 17.
Mvh: Morgan
 
Avon

Ville bara tipsa om en sak.
Jag har kört på Avon på motrd i två säsonger, först på en -01 640 och sen på en -03.

Körde deras Azzaro SP i och för sig. Grymt nöjd!

MEN, Azzaro SP var såpass breda att det var omöjligt att köra med 160 bak på -01. Fick gå ner på 150 bak. Jämförde med ett MT 60 i 160 och det var trots 150 bredare....

På -03 fick jag slipa bort en hel del av 160 däcket då det tog i kedjan.....

Men det såg fett ut när det var klart...

Kolla detta om du köper AVON....
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top