Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Kan saga att de dack som sitter pa min gixxer ar fett kassa, aven fast man har tempen uppe sa har det fan vart nara att slappa pa TORRT! Inte alls lika bekvama som Michelin PP.Nu kommer folk svara att just deras däck som just dom har på sin hoj är bäst.
Kan saga att de dack som sitter pa min gixxer ar fett kassa, aven fast man har tempen uppe sa har det fan vart nara att slappa pa TORRT! Inte alls lika bekvama som Michelin PP.
Dacken som enligt mig ar kassa ar Bridgestone Battlax(sa ett par siffror jag inte vet), sitter orginal pa alla nyare suzuki R modeller.![]()
Du har ju kanske inte tidernas hetaste MotoGP-hoj, så jag skulle satsa på Metzeler Roadtec Z6, dom är otroligt bra, både i vått å torrt och håller bra. Jag stormtrivdes med dom däckenDessutom kom dom etta eller om det var tvåa i Bikes senaste sporttouringdäckstest
![]()
Jag tycker dom hade riktigt bra fäste, jag lärde mig knäskrapa med dom sulorna, och både fotpinnar och ljuddämpare tog i lite då å dåJag kör själv med de däcken nu. Ser ju ut som nya efter 800 mil dock släpper de lite väl lätt men visst det är ju inga rigtiga sportdäck.
Vad är det som är dåligt med dom? Eller är det dom som släpper menar du?
Tja
Sitter i skrivande stund o tänker på däck till min hoj, en CBR1000F 97.
har snackat med en massa folk som säjer dittan o dattan.
E det någon som har bra erfarenheter av något speciellt däck eller märke.
Tacksam för svar.
Rulla på![]()
Jepp, har hant ett par ggr vid kraftigare nerlagg att det loksom kants som om daken flyttar sig ett par cm, laskigt. Sa har jag aldrig kant pa Michelin PP
![]()
Tror typ samtliga av Bridgestones radialdäck går under namnet Battlax, så utan "ett par siffror" säger det egentligen ingenting.
Kan vara alltifrån minimalt mönstrade racedäck till touringpuckar.
Nuuuuu har det kommit ett stort lass med bla. nya Pilot Road 2CT för omgående leverans.
Ligger inte däckkillar högt upp på listan över världens sexigaste yrken, så säg?
Vilken posör!!![]()
Du jag har ett par frågor när det gäller beteckningar på däck och nu snackar vi om Pilot Road.
1. Du säger att du fått hem Pilot Road 2CT, menar du inte Pilot Power 2CT?
2. 2CT är en ny modellbeteckning som betyder att däcket har fått mjukare "skuldror" = bättre fäste när det svänger, är jag rätt på det?
3. Pilot Road finns hos några av dina "konkurrenter" med beteckningen D, vad står detta för? Se exempelvis www.mcdackonline.com eller www.reifenversand.com
4. Är Pilot Power generellt ett mjukare däck än Road?
Vore väldigt bra om du (eller någon annan för den delen) kunde reda ut begreppen.
PS. Har problem att lägga varor i kundvagnen på din webbutik, kör Mozilla Firefox...får "Sidan dirigeras om felaktigt" DS.
1. Pilot Road finns i 2CT fr.o.m 2007. Det är en nyhet från i år.
2. Rätt.
3. Beteckningen D har jag inte hört talas om. Däremot beteckningen B.
Info om B hittar du här: http://www.rollersdack.se/view.asp?a=1290
4. Ja.
Angående FF så kör jag också den och det funkar utmärkt. Kolla så att du inte har nån slags super safe inställning påslagen.
Finns Pilot Power 2CT i dim 200/50 el 55 17" ?
1. Pilot Road finns i 2CT fr.o.m 2007. Det är en nyhet från i år.
2. Rätt.
3. Beteckningen D har jag inte hört talas om. Däremot beteckningen B.
Info om B hittar du här: http://www.rollersdack.se/view.asp?a=1290
4. Ja.
Angående FF så kör jag också den och det funkar utmärkt. Kolla så att du inte har nån slags super safe inställning påslagen.
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |