Cylinderklippare och högt gräs?

Jag klippte ner gräset i en äng förra veckan för att vi behövde en tillfällig parkering.Det funka bra med den åkbara .Men det beror ju på hur tjockt gräset är med

Åfan.
Var hyr man en hjulburen röjsåg med femhästarsmotor och 558 mm klippbredd?

Ingenstans.. Du behöver ingen hjulburen kinesklippare för det där. En riktigt röjsåg med rätt klinga eller tillsats har en "Klippbredd" på kring en meter eller mer.

Den där Jula applikationen är en tankevurpa för dem som köpt leksaker av dem tidigare och anser att de kräver någonting "stort"..

Den som kört en riktig röjsåg har ingen använding av sådant där bös.

Tänk dig röjsågarnas Goldwing :P Stor, Tung, Klumpig och väldigt opraktisk och väger bly.. Sedan vad grannarna säger kan man bara spekulera :va

Ingenstans.. Du behöver ingen hjulburen kinesklippare för det där. En riktigt röjsåg med rätt klinga eller tillsats har en "Klippbredd" på kring en meter eller mer.

Den där Jula applikationen är en tankevurpa för dem som köpt leksaker av dem tidigare och anser att de kräver någonting "stort"..

Tänk dig röjsågarnas Goldwing :P Stor, Tung, Klumpig och väldigt opraktisk och väger bly.. Sedan vad grannarna säger kan man bara spekulera :va

Konstigt att jag, som gått med röjsåg sedan åttiotalet, ännu inte råkat på en enda som slår bredare än en halvmeter.

Den som Jula säljer tillverkas av andra såkallade bättre märken med inte för jag vet om den är bra eller dålig

Den som Jula säljer tillverkas av andra såkallade bättre märken med inte för jag vet om den är bra eller dålig

Leksaksmaskiner är leksaksmaskiner men den skiten jag stött på från Jula mfl hittar du ej med något. Skulle du köpa en sådan maskin med en märkeslogga på sig hade du lämnat igen den.

Sedan vem som tillverkar är inte relevant då det byggs till ett lågt pris. Du får inte Finöl om du betalar för kranvatten.

En riktig röjsåg med sele kan du köra sida till sida. Ser inte vitsen med det där hjulförsedda åbäket.

Se så sluta nu bråka pojkar.

Tyvärr har jag redan idag:
Eldriven åkgräsklippare klipper ca 1 meter brett
Bensin åkgräsklippare klipper ca 1 meter brett
Röjsåg modellprofs med andra ord riktigt tjocktråd stark och med sele klipper väl ca 30-50cm brett
Vanlig klippare med och utan drivning

MEN......

att klippa 1-1,5hektar är inte så kul, när jag flyttade dit förrra året gjorde jag det och då var det ca 50cm högt... det körde jag ner med åkgräsklipparen, och det funka bra med tog lång tid och inte en "billig" lösning

Men nu när jag börjar få ordning på det så är det mest att "putsa" de områden där det fortfarande är ogräs på och hålla detta kort.

I dagsläget finns inget stängsel då det gamla var kass och revsbort.

Det kommer en häst inom en snar framtid och får är i tankarna med, dock inte innan stängslet är på plats...
Och visst är det lite coolt att ha en storgräsmatta förutom den 300kvm stora vid huset

Kortklipptgräs håller som redan sagts en del ohyra borta.

Tror inte det finns maskiner som klipper såna ytor både snabbt och billigt finns snabba dieseldrivna åkgräsklippare men de kostar en förmögenhet i inköp.Kanske lättast be nån bonde köra med betesputs då o då för en slant

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back