Cylinderdragstänger ZX9

Doxs

Kurvdemonen #1
Gick med
26 Apr 2007
Hoj
Ninja
Hej

Jag har lite funderingar ang. cylinderdragstänger. Har kollat och APE har cylinderdragstänger som jag tror passar, de är ca 1cm längre än mina nuvarande men om mitt ögonmått inte sviker så skall det inte vara några problem med frigång mellan kamaxlarna och stängerna trots längden.

Nu till frågan, det är M10 stänger, räcker de vid 1 bars laddtryck?

Tanken är att också fixa till gängorna i bottendelen, har för mig att jag läst om några hylsor som skulle vara bättre än Helicoil, men minns inte vad de heter, tips på namnet på dessa vore bra.

MVH
/Leo

Hej!
Dom heter timesert och finns hos Würth. Det går väll att kapa dragstängerna om de är lite för långa i värsta fall.
Peter

Härligt, skall se om jag kan få tag på ett set, hoppas det inte blir allt för blodigt bara! :tummenupp
Sen får man väl hålla tummarna för att APE stängerna håller, har ju läst om andra som gått upp till M12, men det kanske är först när man börjar ladda på riktigt ordentligt som det behövs grövre.

MVH
/Leo

Kom på en sak, vad är det egentligen med APE och deras muttrar?
Stängerna kostar 895kr och muttrarna 745kr?!? :va

Kanske det, men det känns jäävligt onödigt att betala nästan 100 riskdaler PER mutter! :va
Med det priset borde de vara gjorda i guld och platina innan de badats och härdats i 20 unga jungfrurs... äsch, ni fattar poängen :hihi

Härligt, skall se om jag kan få tag på ett set, hoppas det inte blir allt för blodigt bara! :tummenupp
Sen får man väl hålla tummarna för att APE stängerna håller, har ju läst om andra som gått upp till M12, men det kanske är först när man börjar ladda på riktigt ordentligt som det behövs grövre.

MVH
/Leo

M12 är nog inte bara till för dom som laddar 2 bar. Man ska nog upp på en cylinderdiameter på 85 mm också.

Mats

*/ ?>
Nyheter
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa