Cylinderavstånd Suzuki gs1150 gsx1400

tumba

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2012
Ort
Alafors
Hoj
2002, Kawasaki zx636
Är det någon som kan berätta för mig vad cylinderavståndet på en Suzuki gs1150, gsx1400 är?
 
Vad menar du med cylinderavstånd? Avstånd till vad? I förhållande till vad?
 
Det är C-C avståndet mellan cylindrarna jag är ute efter!
D.v.s mellan 1-2, 2-3 och 3-4 cylindrarna (t.ex 80-100-80)
 
Det är C-C avståndet mellan cylindrarna jag är ute efter!
D.v.s mellan 1-2, 2-3 och 3-4 cylindrarna (t.ex 80-100-80)

Om du berättar dina planer tydligare så kommer du nog få bättre svar.

Har du tex tänkt montera cylinderrad från en 1400 på din GS så säg det. Och någon insatt kommer då sannolikt säga: Glöm det det går inte för att...
 
Vill bara veta c-c avståndet på dessa toppar.
Får jag veta det löser sig resten...:tummenupp
 
Jaha, du menar mellan insuget? För sprutet / förgasarna?

Isåfall är det rätt stor skillnad mellan. Det finns inga som helst likheter mellan GSX1100EF motorn och GSX1400:an. Nya 1400:an är ju baserad på den "oljekylda" GSXR-motorn men även mellan dom är det stor skillnad eftersom den sista oljekylda GSXR motorn kom -91.

Dom gamla luft/oljekylda hojarna (GS/GSX/GSXR) har alla 77-93-77 i delning, alltså mellan cylinder 1-2 2-3 3-4.

Nya GSX:en vet jag inte helt säkert på men jag har för mig att det är rätt stor skillnad. Gå in på www.oldskoolsuzuki.info forumet och fråga där. Finns det ingen där som vet så vet ingen. :)
 
Då har jag inte en susning.

Jag vet att gamla GSXR1100 toppar går att montera på GSX motorer men exakt vilken årsmodell kommer jag inte ihåg.

Skicka ett PM till IngvarB här på forumet eller fråga i GSX1100-tråden. Han har gjort den operationen på sin GSX en gång.

Som sagt, det är rätt mycket ändrat på nya motorn så det är inte säkert att det passar.
 
Vad jag förstår är hålmönstret (för dragstängerna) detsamma på GSX1400 toppen som på GSX/GSXR. Hur det ser ut vid kamkedjetunneln vet jag ej. Det skulle nog vara möjligt att klämma dit toppen. Ventilerna är små i original men sitter långt isär, så det går att sätta in stora säten och ventiler utan att flytta styrningarna. Sen är det ju det här med kamdrev och främre kamkedjeskena också. Allt går ju att lösa men det kanske inte är "bolt-on".
Prova och meddela dina erfarenheter här:tummenupp

/Ingvar
 
Har fått tag på ungefärliga mått och de verkar vara 96-120-96.
Toppen ska inte användas på en mc...:D
 
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Back
Top