Cyklister O_o

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället

Holy shit... Jag vet inte om det är jag som börjar bli "gammal" (26 år) men... det där ser ju för fan bara riktigt idiotiskt ut. Enorma risker för att skada sig själv, inkl. död, att skada andra och även dyra materiella skador (som dom troligen bara cyklar ifrån utan att ta ansvar för) :dummer

Hur är man stolt över denna aktivitet? :va

Cyklade de genom fel område och kände att de behövde beväpning i självförsvar? Med tanke på deras framfart lär de ju behöva skydda sig mot arga trafikanter som fått backspegeln intryckt etc.

Skitsamma om de riskerar sina egna liv eller råkar skada någon stackars fotgängare, det är ju kul att kolla på :gnissla

Jag hade nog bangat för mycket i den här rullen, och hela grejen med vapen verkar enbart töntig, men i övrigt så får jag faktiskt ett rätt duktigt sug att ut och cykla när jag ser klippet. Jobbade som cykelbud i Gbg när jag var ung, och de absolut största kickarna fick jag när jag cyklade i tät trafik, och sick-sackade fram mellan bilar (i rätt eller fel fil). Korkat? Ja, kanske, men jäkligt kul när allt flyter...

Att något som är så roligt kan se så otroligt töntigt ut. Detta säger jag utan att vara i närheten av de fjantstreck de håller på med, förutom att jag är löjligt långsam. Nåväl, jag blir en gladare människa av cyklandet.

Pangandet, så utomordentligt fånigt! :bagheera

körde de dessutom inte över en unge typ i slutet av filmen?

Cyklande har jag inget emot, sysslar själv med MTB. Men jag blandar inte in så stor dos idioti i det hela hehe

Alleycats, fixies och trackstands är lika mycket subkultur som bombrepor, 12or och "fuck you"-burnouts. Love it or hate it men jag har respekt för deras skicklighet och mod. Vapenscenerna får nog mer ses som anspelning på "line of sight" än att ha något med alleycats att göra. Liknande lopp finns förövrigt både i Göteborg och Stockholm, även om intensiteten är något lägre.

Vill ni snöa in ännu mer på obskyr cykelkultur så sök på "critical mass"... (något som "funkar bra" i många andra länder men i Sverige enbart drar till sig medeklass snorungar som vill leka kommunister med pappas pengar).

Vill ni snöa in ännu mer på obskyr cykelkultur så sök på "critical mass"... (något som "funkar bra" i många andra länder men i Sverige enbart drar till sig medeklass snorungar som vill leka kommunister med pappas pengar).
Ahh, det är därför jag känner en obeskrivlig lust att byta volvon mot en T72 i vissa fall...

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park