Cyklar på R80

mudder

Muppkiller
Gick med
5 Aug 2003
Hoj
KTM990 Adventure S KTM690E
Igår kväll vid halv elvatiden passerade vi Sandviken i tät dimma. Sikten var alltså begränsad, så vi körde väl ungefär 100. Helt plötsligt blir det tvärstopp pga att nåt idiot tappar cyklar som hängde bak på bilen :kocko :kocko

En framförvarande bil körde över cyklarna, men vi klarade oss IAF från att köra på skrotet. Lite smådelar fick vi IAF väja för. :gnissla

Hoppas verkligen att nån gjorde polisanmälan så att idioten med cyklarna blir av med styrlappen ett tag.

Jag tog IAF regnummret på bilen. Ska jag ringa och terra puckot?

Jaaa! Allt blir mycket bättre om du kallar honom en massa elakheter! Han fattar nog inte att det kunde varit farligt så ge honom ett nakcskåt direkct :machinegu :rolleyes:

Varför är han idiot för att han tappar cyklarna? Tror knappast att han åkte in i dimman där du var för att tappa cyklarna framför dig med flit. Då vore han idiot.

OK, en olycka kan ju hända, men han är en idiot eftersom cyklarna inte var surrade. Det är ju inte speciellt smart att hänga dom löst på cykelstället. Dessutom är det straffbart att inte surra lasten.

mudder skrev:
OK, en olycka kan ju hända, men han är en idiot eftersom cyklarna inte var surrade. Det är ju inte speciellt smart att hänga dom löst på cykelstället. Dessutom är det straffbart att inte surra lasten.
Jag fattar inte hur folk vågar?
Jag har själv ett sånt ställ man klämmer om kroken bara för att kunna hämta både flickvän och tramphoj från jobbet ibland.
Men inte fan har det slagit mig att man bara ska hänga på skiten och gasa, om jag så skulle åka 500m i trafiken skulle jag surra prylarna.
Vilken tur för er att ni klarade er iaf.
Men ge dig inte på honom personligen, ring och anmäl händelsen på rätt sätt istället.
Jag har själv påpekat för en bilist att han håller på att tappa sin cykel som hängde som ett asplöv bakom bilen.
Vi stod bredvid varandra vid rödljuset och han bara sa ÄH!! Den hänger där! :kocko :kocko
Så pårom bah.
//Tobbe

mudder skrev:
ahå, då är han en nonchalant person helt enkelt. En som inte tänker på konsekvenser av sitt agerande och ställningstagande.

mudder skrev:
Igår kväll vid halv elvatiden passerade vi Sandviken i tät dimma. Sikten var alltså begränsad, så vi körde väl ungefär 100. Helt plötsligt blir det tvärstopp pga att nåt idiot tappar cyklar som hängde bak på bilen :kocko :kocko

En framförvarande bil körde över cyklarna, men vi klarade oss IAF från att köra på skrotet. Lite smådelar fick vi IAF väja för. :gnissla

Hoppas verkligen att nån gjorde polisanmälan så att idioten med cyklarna blir av med styrlappen ett tag.

Jag tog IAF regnummret på bilen. Ska jag ringa och terra puckot?
är inte 100 för mycket i tät dimma? och är det 100 som gäller på den vägen?

blom skrev:
är inte 100 för mycket i tät dimma? och är det 100 som gäller på den vägen?

Det är en 110 väg med wireräcke och viltstaket. Sikten var OK för att köra 100, höll även på 3 sekundersregeln, därför körde jag inte på nån cykel heller.
Jag blev bara så arg därför att en slarver tappar cyklar på vägen. :huvet

Kan hända den bäste...
Jag spred ut mitt bagage över R90 för några dagar sedan - glömde att det stod max 130km/h på packväskorna dessutom upptäckte jag att gångjärnen inte pallar för ett "litet" tjälskott...

UltraMarine skrev:
Kan hända den bäste...
Jag spred ut mitt bagage över R90 för några dagar sedan - glömde att det stod max 130km/h på packväskorna dessutom upptäckte jag att gångjärnen inte pallar för ett "litet" tjälskott...
Jo visst kan det hända den bäste, men jag antar att du iaf stängde väskorna innan då körde?
I fallet med cyklarna så var dom bara påhängda på stället, vilket är fullkomlig jävla skandal.
En hård inbromsning så har du cyklar över vägbanan, eller ett "litet" tjälskott för den delen med.
Detta är i samma klass med den bil jag kom ifatt för ett par år sedan, den snubben hade lagt en spånskiva på taket, just det direkt på taket, vevat ner sidorutan och höll i den med handen.
Inget annat än handen.
Bara be till högre makter att ingen blir skadad innan en dylik idiot kommer på att man kanske inte orkar hålla en skiva om man tvärnitar.
//Tobbe

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...