Cykla Ringsjön runt Söndag 3/4

• Thread starter Thread starter ThomasN
  • Start date Start date
Efter att ha läst om hur kul dom Rutineradeförarna [tm] hade idag så får inte vi orutinerade vara sämre.

ThomasN från R o H kallade till en liten runda runt Ringsjön och vi var några stycken som hörsammade denna. Vi känner inte ThomasN och vi känner inte varandra sådär jättebra heller. Men so what? Kan nog beskriva oss alla (utom *Superlight*) som rookies på hoj men vårt intresse är stort och att köra o kör o köra ger ju rutin så småningom.

Nåja, klockan 11:00 mötte jag Pjohan i S.Sandby, vi hade då "värmt upp" lite med en 3 - 4 mil på egen hand. Vi drog vidare till Eslöv - Stora Torget, posörplatsen nummer 1.

Där mötte vi ThomasN, SGadd och Nexor. Vi tittade lite på kartan tog en mugg kaffe och ritade upp vår runda.

Vi hade bestämt möte med *Superlight* och Ducati Girl på vårt motsolsvarv runt Ringsjön så dom mötte upp i Ludviksborg.

Därefter körde vi på omväxlande kringelikrokvägar, ren 70 och 90 landsväg. Jag som kartläsare försökte hålla ett hyffsat tempo utan att för dens skull toksatsa. Tror alla är överens om att vi haft en jävligt trevlig dag och på köpet fått lära känna nya människor.

Ser fram emot att få köra på SRW tillsammans med er!

Maverick_ou812 aka Madicken aka Madvrick

Bifogat

• 11samling Eslöv.JPG
    11samling Eslöv.JPG
    99 KB · Visningar: 64
  • 12väntan löberöd.JPG
    12väntan löberöd.JPG
    109.7 KB · Visningar: 62
  • 13paus hässleholm.JPG
    13paus hässleholm.JPG
    122.7 KB · Visningar: 79
  • 14paus hässleholm.JPG
    14paus hässleholm.JPG
    129 KB · Visningar: 75
  • 15mat glorias.JPG
    15mat glorias.JPG
    103.2 KB · Visningar: 57
  • 16mat glorias.JPG
    16mat glorias.JPG
    101.7 KB · Visningar: 56
Last edited:
Såg trevligt ut...
Antal loggade mil?
Medelhastighet? (har t o m min hoj)
Medeltemp?
Medellufttryck?
Medelhöjd över vannet?

(Fråga #1 viktigast :D )

Mellan 42-45 mil fick jag ihop (så man blir lite trött i kopplingshanden). Medelhastigheten blev nog minst 160km/h då jag ökade på den väldigt mycket på vägen dit och på vägen hem :)

Okej Robz... ska försöka besvara dina frågor så gott det går, du får ursäkta om inte alla decimalerna stämmer...

Såg trevligt ut... - Det var det också, Riktigt najs!
1. Antal loggade mil? - Enligt Viffern blev det >32 mil

2. Medelhastighet? (har t o m min hoj) - Får man inte säga, då kan man bli idiotförklarad här. Så det får bli ett "Rolls Royce" svar... Tillräcklig. :tungan

3. Medeltemp? - Tja... Från +11 till +16 och sol i sinnet ger ett leende på läpparna

4. Medellufttryck? - SGadd hade lite problemz just med detta, fick lägga i 2,5 kg i Hässleholm (dumskallen körde med gammal luft i däcket, hur kan man?! Den var inte bytt på senaste servicen, livsfarlig grabb...) :kocko

5. Medelhöjd över vannet? - E du klok eller.. vi var i höjd med Ringsjön juh...

För övrigt var börskursen i Tokyo fallande, dollaren på väg upp, bensinpriset på väg ner (jo faktiskt, under 9 spänn i Hässleholm), Färjestad i ledningen över V.Frölunda, Påven fortfarande död, Von Vettet i lektagen på Sjöborakan och dom Rutinerade förarna [tm] på fika i Lilla Roslätt. :hihi

Allt enligt onboard computern på "Space Station VFR"

Maverick_ou812 skrev:
Efter att ha läst om hur kul dom Rutineradeförarna [tm] hade idag så får inte vi orutinerade vara sämre.

Maverick_ou812 aka Madicken aka Madvrick
Japp idag va det en kanondag, helt säkert så hade ni minst lika skoj som oss.

Lika barn leka bäst.

:pannkyss

Tackar för en kanon runda i vettigt tempo och i trevligt sällskap, måste göras om snarast :Rockbanan

En perfekt solig dag :cool:, trevligt hojfolk, lagom tempo.
Tack för en skön hojdag!!

Det får vi göra om fler ggr... :rock

(korspostar lite i RoH och RR då det berör båda)

Nu har jag äntligen trollat ut mina bilder ur mobilen och även hunnit rensa lite. Dom hamnade här:

http://194.47.245.215/~pjohan/2005_04_03b/

Bildbeskrivning
12 - Jag och maverick träffades i S.Sandby utanför kyrkan
14 - SGadd anslöt i Eslöv...
15 - Thomas och Nexor likaså
16 - hojarna i Eslöv
17 - Maverick försöker styra VFR från mobiltelefon via IR.
18-19 - I väntan på superlight och Ducati Girl. Dom drog dock till fel by
20 - Dock hittade deras hojar rätt tillslut...
21 - ... tilsammans med sina förare
22 - Krasch. Superlight och Thomas krockar efter sladd på lera. Dock endast förare mot förare - hojarna blir inte ens repade
23 - 29 - Paus i någon håla jag inte minns namnet på. Thomas är otålig och vill köra mer och snabbare, slutar med att han kör runt runt i rondellen
30 - 32 - Tanka bör man...
34 - Mobiltelefonen var sämre på inomhusbilder än utomhusdito (iof missat ett mörkerfilter)
35-39 - Efter lunchen i Hässleholm. Staffan har för lite luft i däcket.
40-51 Slutet för min del. Folk som vill köra vidare diskuterar kartan. Jag testar kameran (därav fånigt många bilder på hojar och människor)

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8