cykla omkull lite rund under fötterna

the blue

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2004
Hoj
suzukigsx600
jaa brutet nyckelben och uppslaget huvud vänster sida, cykla omkull på cykel på en privat pubkväll och polisen kom, det stod flera mopeder så dom trodde att jag kört en av dom, men dom som var där sa jag hade cyklat, men jag har bara ett svart hål på 2 timmar hjärnskakning ambulans transport till sjukhuset minns ingenting, men till saken ligger körkortet löst till nu och då hur länge.

the blue skrev:
2483757 jaa brutet nyckelben och uppslaget huvud vänster sida, cykla omkull på cykel på en privat pubkväll och polisen kom, det stod flera mopeder så dom trodde att jag kört en av dom, men dom som var där sa jag hade cyklat, men jag har bara ett svart hål på 2 timmar hjärnskakning ambulans transport till sjukhuset minns ingenting, men till saken ligger körkortet löst till nu och då hur länge.

har inget direkt svar på din fråga men ville ba säga aj fan, hoppas du kryar på dig iaf och fan så hårt att förlora körkortet pga styrfylla på cykel :(

Tror det kallas styr fylla
du (kan) förlora kortet men då måste nogon ha sett detta dvs att du cycklat
men du kan j ha gått me cyckeln o låtigt den rulla brevid
hoppas du åter hämter dej
//Robin

Last edited:
Robin Hood skrev:
2483771 Tror det kallas styr fylla
du kan förlora kortet men då måste nogon ha sett detta dvs att du cycklat
men du kan j ha gått me cyckeln o låtigt den rulla brevid
hoppas du åter hämter dej
//Robin
Någon promillegräns för cyklister finns inte.
Så rattfylleri eller styrstångsfylla finns
inte i lagen för cyklister. Brottet för
detta kan bli vårdslöshet i trafik.
saxat från en tidning.

så Promillehalt är helt ovesäntligt , det är beteendet i trafiken som har betydelse."

Last edited:
Instabil skrev:
2483809 Någon promillegräns för cyklister finns inte.
Så rattfylleri eller styrstångsfylla finns
inte i lagen för cyklister. Brottet för
detta kan bli vårdslöshet i trafik.
saxat från en tidning.

så Promillehalt är helt ovesäntligt , det är beteendet i trafiken som har betydelse."
Enligt Farbror Blå så åker man visst dit för "styrfylla" (om det nu är så det heter). Man får inte framföra några fordon berusad :mattias
Däremot så är det mycket ovanligt att de bryr sig, om det inte ser aldelles livsfarligt ut, enligt samma blå farbror.
I just det här fallet så låter det ju som att det faktiskt var livsfarligt... :kryckor
Hoppas att det går bra.

jag har hört att man får cykla alkoholpåverkad så länge man kan hantera cykel och inte va till fara för andra trafikanter.

Alltså kan man tappa körkortet för att man cyklar med en CYKEL onykter? Låter ju jävligt dumt ändå...

Aja krya på dig!

2hjul skrev:
2484316 jag har hört att man får cykla alkoholpåverkad så länge man kan hantera cykel och inte va till fara för andra trafikanter.
Man har ju så sjukt bra bedömningsförmåga när man är full också. :rolleyes:

Wolfen skrev:
2484383 Alltså kan man tappa körkortet för att man cyklar med en CYKEL onykter? Låter ju jävligt dumt ändå...

Aja krya på dig!

Man kan inte bli av med körkortet för att man cyklar full!!! :fakta
Men man kan bli av med för att man är vårslös i trafiken medan man cyklar full, eller nykter det kvittar.

Kan man åka dit för fortkörning på cykel borde man ju kunna åka dit för styrfylla:hihi

Jag säger som de andra: Du kommer inte att bli av med körkortet för att du har cyklat full!

Nu tänkte jag skryta lite. Jag hade supit till rejält för ett tag sen, drygt en halvliter vodka och en massa starköl. Jag skulle sedan cykla hem, jag trodde att jag skulle ramla efter en meter typ. Men till min egen förvåning så gick det hur bra som helst att cykla, stabilare än att gå t.o.m. Jag drog till en wheelie på 40-50 meter utan att ramla.

Mr Helmut skrev:
2484401 Kan man åka dit för fortkörning på cykel borde man ju kunna åka dit för styrfylla:hihi
Nej, det är lika lite förbjudet att cykla som att promenera full!
Däremot kan man åka på vårdslöshet i trafik, men knappast om man bara skadat sig själv.

Tror inte att det heter styrfylla (vilket det borde göra) utan det heter nog rattonykterhet eller rattfylleri :(

Själv skulle jag inte vilja ha in en alkoliserad cyklist vare sig i min bil eller i min motorcykel, vad skulle gälla då egentligen? cyklister är ju inte försäkrade så vems försäkring sköter det om man nu endast har trafik- eller halvförsäkring :gnissla

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back