Cykla genom NYC

Halogen skrev:
Och när fan blev gunsen hockeyfrilla-musik? Jävla snorungar. :mad:

Samma dag som dom släppte första skivan!!! :7peta :tungan

Ringo skrev:
Här är det lanesplitting på hög nivå :) Varning för outhärdlig hockeyfrilla-musik.

http://video.google.com/videoplay?docid=-3167414056675354625 (8 min)

Äpplet e äpplet, ball stad & cool film!

Ser hockeyspelarna ut såhär i Australien?
slash-versjoner_554884h.jpg

Jag pallar inte med politiskt dravel som "How can we slepp while our beds are burning". :zpy

Musik ska vara gitarrbaserad och handla om att knulla brudar. MAX 3 ackord per låt annars blir det för intelligent för mig och då förstår jag inte.

Edit: Meningsuppbyggnadsfel

Last edited:
Hårdast av dom alla var snubben som hojade på en fixie, där är det inget snack om saken, full cadens från start, även om han vilade benen på gaffelkronan en stund på slutet....

Pernell skrev:
Fasta nav (eller vad det heter, drev kanske?) på cyklarna är RESPEKT!
Fixed gear/singlespeed menar du? :tummenupp det säljs coola bakdrev speciellt gjorda för cykelbud.
Hade singlespeed på min street/dirt, kul som fan, cykla på allt å alla :)

morecore skrev:
Fixed gear/singlespeed menar du? :tummenupp det säljs coola bakdrev speciellt gjorda för cykelbud.

Singelspeed bygger man ju genom att klyva en bakkrans och ta bara det drev man vill åka på, och sen ersätter man dom andra med mellanläggen från den kluvna kransen + några extra (eller om man vill göra det snyggt kapar man till två rörbitar, riktigt snyggt blir det om man svarvar egna mellanlägg i alu)

Fixie kan man bygga på ett skivbromsnav, man byter bara ut bromsskivan mot ett lagom stort drev. (eventuellt får man tillverka en spacer för att få rätt kedjelinje)

Jag har en singelspeed-custom ståendes på jobbet, men funtar på att bygga en fixie istället/oxo....
Problemet är bara att hitta en hoj med horisontella dropouts att bygga på, det går att bygga på en hoj med vanliga dropouts också men då kan man inte ha kedjesträckare (vilket är ett måste om man ska kunna slajda snyggt, annars kommer hjulet förr eller senare att lossa)

morecore skrev:

Det verkar ju jäkligt otäckt med! Var är fördelarna med en dylik mackapär?

juha01 skrev:
Det verkar ju jäkligt otäckt med! Var är fördelarna med en dylik mackapär?

Man får grymt snygg rumpa av att cykla på en sån (jag kan skicka bilder på min, men bara till legitimerade cheyer) annars är det absolut inga fördelar...

Det är ungefär som att ha en MC med bara kickstart, jobbigare, omodernare, men jääääkligt manligt...

GuW skrev:
Man får grymt snygg rumpa av att cykla på en sån (jag kan skicka bilder på min, men bara till legitimerade cheyer) annars är det absolut inga fördelar...

Det är ungefär som att ha en MC med bara kickstart, jobbigare, omodernare, men jääääkligt manligt...

Jag kör helst med växlar och elstart. Å andra sidan så har jag tom. hår på ryggen (vars bottagande jag kommer att starta en tråd om inom snar framtid), så det får kompensera manligheten...

juha01 skrev:
Jag kör helst med växlar och elstart. Å andra sidan så har jag tom. hår på ryggen (vars bottagande jag kommer att starta en tråd om inom snar framtid), så det får kompensera manligheten...

Jag kör också MC med elstart, men en kick skulle inte ha varit dumt dom månader jag hade kasst batteri, man lär sig att parkera i nerförsbacke
:tummenupp

Cyklar kan man däremot aldrig ha för många idiotvarianter på, singelspeed customen byggdes som svar på en kollegas överarbetade chopper/cruiser kärringsnurra.
Varpå en annan kollega byggde en idiotvariant med tolvväxlat nav,
(Sachs Elan, såldes ungefär i ett år) som är så högt växlad att ingen hitills har orkat åka någon längre sträcka på tolvans växel...

Vissa vinterveckor har vi lite att göra på jobbet :huvet

GuW skrev:
Vissa vinterveckor har vi lite att göra på jobbet :huvet
Men det är väl över nu? När folk har insett att våren är på väg med stormsteg och att man kanske bör se över cykeln lite innan säsongen drar igång...

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg