cykeln kokar

• Thread starter Thread starter Snowman89
  • Start date Start date

Snowman89

Guest
Igår var jag ute och provade lite enduro, banan jag körde på var väldigt långsam så det gick bara på 1an och ibland 1an och koppling.
Efter en stund stannar jag och ser att cykeln kokar, så jag stänger av den och låter den stå ett tag sen efter kanske 5-10min då försöker jag igen men efter en stund blir det samma problem.
Vad kan det vara för fel?
Är det bara så att den inte får tillräckligt med kylning pga den låga hastigheten och sen att det var ca 30C i skuggan igår?

Det sitter ingen kylafläkt som inte hoppar igång då? Om det inte finns fläkt kanske det är läge å fixa en?

Prova att lufta kylsystemet eller rentav byta all kylvätska för att vara på den säkra sidan, kommer det luft i systemet kan det bli lite knas med kylningen!

Kolla så att kylarlocket är tätt!

Packningen i mitt lock på KTM:en hade veckat sig lite vilket innebar förlorat övertryck i kylsystemet vilket i sin tur ledde till kokande hoj i tid och otid vid lite besvärligare skogskörning!

Jonasson skrev:
2310798 Det sitter ingen kylafläkt som inte hoppar igång då? Om det inte finns fläkt kanske det är läge å fixa en?
sitter ingen kylfläkt där nu, sista utväg är ju att fixa en kylfläkt

Snoogans skrev:
2311062 Prova att lufta kylsystemet eller rentav byta all kylvätska för att vara på den säkra sidan, kommer det luft i systemet kan det bli lite knas med kylningen!
ska de ikväll

Honken skrev:
2311189 Kolla så att kylarlocket är tätt!

Packningen i mitt lock på KTM:en hade veckat sig lite vilket innebar förlorat övertryck i kylsystemet vilket i sin tur ledde till kokande hoj i tid och otid vid lite besvärligare skogskörning!
mjo var inne på det så vi ska kolla hur mkt tryck den klarar innan den släpper ut

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT