Cykelköp inför cykelvasan

Jag är väl inte så insatt ännu. Men jag köpte visst en såkallad vasacykel som säljaren sade. Trek 6300. Men sen kostar den ju 10. Men den är rätt så underbar med

Man får ju det man betalar för men jag tänkte att det kanske duger med en billigare är inte så sugen på att lägga 10 loppor på en cykel utan motor!

Jag skulle nog hellre välja att titta på någon cykel med lite dyrare växlar. T.ex. Shimano Deore eller XT. Har den det brukar även andra komponenter vara en aning bättre, alltså förutom att växlarna är strået vassare.

Jo det är nog sant men min tanke var att det kanske duger åt en glad motionär (försöker intala mig själv att jag inte är dumsnål):3freak

Jo det är nog sant men min tanke var att det kanske duger åt en glad motionär (försöker intala mig själv att jag inte är dumsnål):3freak
Den lär väl kanske kunna ta dig igenom en cykelvasa. Men då kommer du nog att vilja sänka cykeln i Siljan och inte vilja se en trampcykel igen det närmaste årtiondet.

Betalar du mer så får du en cykel som dessutom håller för att du tränar med den fram till cykelvasan, en stötdämpare som inte kastar in handduken efter halva tävlingen, bromsar som inte kastar in handduken i den hundrade nerförsbacken, fälgar som inte blir skeva en mil efter att dämparen dött och en ram som inte börjar spricka efter ytterligare en mil och så vidare.

om du ska snåla köp nån som är 1-2år gammal för 5-7k blir bra mycket roligare när man inte cyklar på nå skit som går sönder hela tiden

Ok! Nu har jag sett vad expertisen här på sporthoj tycker och det var väl dom svaren jag hade väntat mej så nu höjer jag budgeten lite! tips på bra o prisvärda hojar mottages tacksamt.

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna