Cykelfråga

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Jag har aldrig hävdat att jag är annat än korkad så att jag inte kan lösa detta är kanske inte så konstigt. Jag vill höja styret på en gammal DBS-cykel jag har, men kan för mitt liv inte räkna ut hur sjutton man gör.

Har provat att lossa "toppskruven" och de två muttrarna som går runt styrpinnen men styret går fortfarande inte att rubba.

Någon (GUW?) som har koll på detta?

Kan väl tilläggas att det är flickvännens cykel och om jag löser problemet blir det :borra. Kan dela med mig som tack för hjälpen ;)

Bifogat

• cykel.jpg
    cykel.jpg
    84.9 KB · Visningar: 1,358
Knacka till på bulten och lyft sedan upp styret!

:D Tyst och gör som DR säger!

"Muttern" under är snedkapad liksom även nederkanten på röret för att muttern inte ska snurra. Det som antagligen hänt är att muttern kilat fast sig. Därför ska du göra som DR säger.

"Muttern" under är snedkapad liksom även nederkanten på röret för att muttern inte ska snurra. Det som antagligen hänt är att muttern kilat fast sig. Därför ska du göra som DR säger.

Jag orkade inte förklara för idioten, (Bäst att lägga till en sån här ;) ) det där med att ifrågasätta ett svar man får på en fråga har jag aldrig förstått, typiskt kvinnor att göra så.

Kvinna: Tja DR vet du hur man skall göra med den här.

D-R Jaoo det är bara att vrida till vänster trycka där så funkar det?

Kvinna: Jasså varför då?

D-R Gör som jag säger :mad: Alt skit i det och fråga någon annan, ok! :mad:

Ååååh vad jag kan relatera till det där DR... ungefär som dumma datoranvändare som såååå gärna vill veta varför något hände, förkarar man så fattar de ändå inget och säger man att de inte kommer förstå blir det fel och säger man att det är tekniskt så blir de sura för att man insuinerar att de inte förstår.

Behöver inte vara snedkapad, utan kan vara rund konisk mutter med en styrpinne den kan vara dragen så hårt eller fastrostad att den kilat fast, bara våld som hjälper skruva upp skruven några mm och ett hårt slag, så släpper det:smasha

Så om jag har förstått det rätt så ska jag spänna skruven och sen slå på hjulet med en hammare?

*/ ?>
Back