cykeldator

Slinke

.....B2.....
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 950 Supermoto ( SÅLD !!!), KTM SXF/EXC 250 & en liten en!
är det någon som har monterat en cykeldator? hur har du gjort?? :rolleyes:
 
Jag har cykeldator på min GSX-R, det är bara att få fast magneten någonstans på framhjulet, på min sitter den på en liten vinklad plåt i en av fästskruvarna till bromsskivan, sen får du fästa sensorn på gaffelbenet så att den kommer på behörigt avstånd till magneten (det brukar stå i manualen till datorn hur stort det får vara).
Sen mäter du omkretsen på ditt framhjul och programmera cykeldatorn efter det, sen ska det funka.
 
Trådlösa varianten brukar inte funka på hoj.
Kontrollerar gärna kalibreringen på nåt annat sätt, bäst m gps.
/u
 
Tackar !!!

:bow Tack för tipsen !!!!

Nu vet jag hur jag ska göra !!!! :tummenupp

Lokke ! Jag undra vad det är du har fäst c-datorn i ??? och vart har du fått tag i fästet ?? :confused:
 
Re: Tackar !!!

Slinke skrev:
:bow Tack för tipsen !!!!

Nu vet jag hur jag ska göra !!!! :tummenupp

Lokke ! Jag undra vad det är du har fäst c-datorn i ??? och vart har du fått tag i fästet ?? :confused:

Du låter fantasin löpa fritt. ;) En rörstump, 3st 6 eller 5mm insex bult + mutter å nån bricka och en aluminium "stump"(sånt som dom hänger upp lysrörskenor i taken med, t ex). Sen e det bara att knåpa ihop.... :D
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top