Cykeldator med Klocka?

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
Min touringkawa saknar klocka! Jag känner att en klocka är ett måste om cykeln ska vara riktig touring, dessutom är det rätt bra att ha lite koll på tiden ibland.

Cykeldator verkar också skoj. Min tanke, är det nån som kombinerat det här? Alltså en cykeldator med inbyggd klocka?
Gärna nåt som inte kostar en hel månadslön också. :)

Köp en Sigma 800 den har även klocka.

Jag trodde att alla Kawor hade klocka som standard... :)

Japp min cykeldator har inbyggd klocka också som visas samtidigt som hastighet osv.. smart som fasiken, stoppur osv allt sånt, prata vi inte om detta tidigare? :) eller missförstod jag inlägget? :tummenupp

ps. jag har en sigma bc1200

cbr_micke skrev:
prata vi inte om detta tidigare? :) eller missförstod jag inlägget? :tummenupp

ps. jag har en sigma bc1200

Joo, men jag visste inte dom hade klocka. eller så har jag glömt det... tackar för snabba svaret. vad gav du för din sigma 1200? var köpte du den?

Du får kolla på en klocka jag har liggande, passar den för dej kan den gå för en halv månadslön :D

Json, är det inte R1or GSX o sånna touringmaskiner som har klocka som standard?

Json skrev:
Jag trodde att alla Kawor hade klocka som standard... :)

Min kawa är gammal o tung. Det enda som skulle passat original är en moraklocka. Jag tror inte dom går att få fram i grönt, så vi fick aldrig några... :D :D

Jag köpte min på cykelaffären i lund som ligger på clemens torget, bredvid Kungsan på hörnet .. den kosta 359 eller 399kr om jag inte minns helt fel .. enkel o montera o funkar kanon! :)

CorbenDallas skrev:
Min touringkawa saknar klocka! Jag känner att en klocka är ett måste om cykeln ska vara riktig touring,

En riktig RT har ingen klocka Corben utan man bara
flyyyter fram utan rum eller tid :fakta
Har nu varit ute och tejpat över min på Gixxern :D :D

Kolla in www.cyclecomponents.com, de har massor. Bla det "nya" märket VDO som mest är kända för sina hastighetsmätare till bilar. Det står vilka funktioner datorerna har och dessutom är de i de flesta fall betydligt billigare än Cykel City i Lund (vid Clemenstorget)

Svane skrev:
Kolla in www.cyclecomponents.com, de har massor. Bla det "nya" märket VDO som mest är kända för sina hastighetsmätare till bilar. Det står vilka funktioner datorerna har och dessutom är de i de flesta fall betydligt billigare än Cykel City i Lund (vid Clemenstorget)

Ja, det var verkligen mkt billigare. Tack för tipset!

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman