cykeldator el dyligt

Passe

passe
Gick med
6 Jun 2003
Hoj
Fireblade cbr 954 -02
Har funderingar på att montera en digital hast-mätare, cykel-dator eller liknande. Om man skall kunna besiktiga med den måste den vara med belysning? Finns det sådana? Tips på fabrikat? Pris-klass på dom?

Passe skrev:
Har funderingar på att montera en digital hast-mätare, cykel-dator eller liknande. Om man skall kunna besiktiga med den måste den vara med belysning? Finns det sådana? Tips på fabrikat? Pris-klass på dom?
Sigma mätare e bra och billiga (vet dock en exakt pris). Kolla www.sigmasport.com. Finns även belysning där. Tror en Cykeldator kostar typ.. 300-500:- ungefär.

- Johan

Så.. köpte en Sigma 800 förut på lunchen. Kablen är lite för kort så den får du förlänga. Tror den ska gå till 200 km/h. 295:- fick jag betala för den. Återkommer när den är monterad...

mr_rockster skrev:
Så.. köpte en Sigma 800 förut på lunchen. Kablen är lite för kort så den får du förlänga. Tror den ska gå till 200 km/h. 295:- fick jag betala för den. Återkommer när den är monterad...

tror tom att den går upp till 300km/h, ganska ointressat iofs.
Du hade fått den för 149:- på claes ohlsson :tungan

Passe skrev:
Så!.. Då fick man ta ut lite komtid så man kunde åka till garaget och fixa fast cykeldatorn på bågen. Först förlänga kabeln (twinna, löda, tejpa. Vips klart). sedan bocka till en plåtbit och sätta på gaffelbensskyddet mha buntband. Bunta fast givaren också. Sedan borra upp ekerfästet för magneten i hjulet och på med metallprylen runt om och sedan lite superlim. Fixa så inte kablen trasslar in sig i hjulet och så. Vips klart! ;)

- Johan

Passe skrev:
Jag reg-besiktade min hoj med Sigma cykeldator, från Clas Ohlson, på. Var dock tvungen att ha belysning till den. Skickade efter en Sigma belysning från CycleComponents för 75:-. :tummenupp
Fick dock nedslag på reg-besiktningen p.g.a. att "belysningen måste vara kopplad till hojens elsystem". Räckte alltså inte med batteri i belysningen. Stack då iväg och handlade ett par motstånd, plockade ur batteriet ur belysningen, tog en kabelstump och lödde fast i "batterihållaren" via motstånden och kopplade in andra änden på framlyset! :tungan
Det blev godkänt. Lyser väl sådär kan jag säga. Lite halvsvårt att se i mörker. Men va fan, det var ju bara för besiktningen så.. :hihi

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back