Okej, tredje gången gillt, bilder och Tapatalk strular så har fått posta om en massa gånger.
Nåja.
Tiden är kommen för mig att ärva min fars gamla hoj då han ska lägga av (läs: ska köpa gubbhoj). Jag är i alla fall tacksam och tar emot den gamla veteranen med lömska tankar i bakhuvudet. Den ska choppas och kapas och bli ett racerbygge. Det är mitt första bygge så det här kommer vara en dagbok för mig själv såväl som för eventuella intresserade. När jag tog över den såg den ut såhär:
Minus sadel och sidokåpor då.
MItt första uppdrag blev att få bort luftburken och batteriet från plastgrisen för att få till caferacer-looken och sätta dit koniska luftfilter istället.
Batteriet på sin ursprungliga plats, minus ett par kilo övervikt.
Jag kunde inte låta bli att skruva dock, så jag började gå på instrumentpanelen och framlyktan också.
VIkten och utseendet ska trimmas ner, och all onödig krom ska bort, så detta fick åka. Var tvungen att plocka ner framgafflarna för att få av blinkers då de var trädda över dem.
Nåja.
Tiden är kommen för mig att ärva min fars gamla hoj då han ska lägga av (läs: ska köpa gubbhoj). Jag är i alla fall tacksam och tar emot den gamla veteranen med lömska tankar i bakhuvudet. Den ska choppas och kapas och bli ett racerbygge. Det är mitt första bygge så det här kommer vara en dagbok för mig själv såväl som för eventuella intresserade. När jag tog över den såg den ut såhär:
Minus sadel och sidokåpor då.
MItt första uppdrag blev att få bort luftburken och batteriet från plastgrisen för att få till caferacer-looken och sätta dit koniska luftfilter istället.
Batteriet på sin ursprungliga plats, minus ett par kilo övervikt.
Jag kunde inte låta bli att skruva dock, så jag började gå på instrumentpanelen och framlyktan också.
VIkten och utseendet ska trimmas ner, och all onödig krom ska bort, så detta fick åka. Var tvungen att plocka ner framgafflarna för att få av blinkers då de var trädda över dem.