CV förgasare + luftburk vill inte passa efter vintervila

Geronimoe

Medlem
Gick med
15 Aug 2011
Hoj
2000, Kawasaki ZX12R Ninja
Det var svårt att hitta en passande rubrik, men jag har kört fast på en skitgrej i ihop-monteringen av min hoj (GPZ1000RX Keihin CVK46) efter att ha haft den nerplockad under vintern.

Luftburken ansluter till förgasarna med 4 trattar/gummislangar som hålls fast med en fjäder som klämmer runt anslutningen mot förgasaren. Är ni med?

Det verkar som gummit/trattarna har krympt under vintern? När jag monterar dit det så får jag en glipa mellan luftburk och förgasare på ca 0,5 cm. Tar jag loss förgasarna från hojjen och försöker sätta ihop det så går det inte heller, gummi-anslutningarna går inte att få över förgasaren.

Jag lyckades få över den på en förgasare med hjälp av hela min kroppvikt 2 st skruvmejsar och extremt mycket våld men så fort jag släppte på trycket så sköt den som en raket loss från förgasaren.

När förgasarna är på plats så är det helt omöjligt att använda kraft eller pilla med händer på något sätt för det är för trångt.

Hur fan får jag dit skiten. Hade inte räknat med att en sån här sak skulle ställa till det.

Ska man baka gummit i ugnen en stund så det blir lite formbart? Då går det säkert att få dom över kanten, men dom är fortfarande för korta så dom åker antagligen av direkt igen. Gammalt skit..... Så jävla less......

Det kanske är bättre än ugnen ja. Men längden fattar jag inte riktigt. Hade det varit slangklämmor som höll det på plats hade säkert gått att vålda dit och dra åt. Men gummibiten ska vara såpass lång att den klämms mellan burken och förgasaren och som det är nu så når den inte ens fram?

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back