Custom Trans Am Tribute

mikekop

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2006
Hoj
Honda CBR 1000F -97
Jag vet inte om ni sett denna, men jag älskar den!
Jag har själv en Pontiac Trans Am-78, svart med guldfälgar och stripes!
1009_sbkp_01_z+2008_suzuki_GSX-R750+left_side_three_quarter_view.jpg

Länk till info om hojen:http://www.superstreetbike.com/custombikes/1009_sbkp_2008_suzuki_gsx_r750/index.html

Mmm Pontiac Trans Am är grejer det..

Hojen gav väl en hyfsat rättvis bild, men sadeln var ju förääävli! ;D

Sadeln var tvärful, och vingen gjorde sig inte alls på hojen (ser dock grym ut på bilen)... Och vad är det annars som skiljer, lacken?:va Nog för att det var ett snyggt färgtema, men nja...:)

Min barndoms drömbil.... efter att farsan hyrde smokie and the bandit såklart.... Efter det var det bara en film jag tjatade om när det var dags att hyra film igen och igen osv..

Kritik kan alla ge, konstruktiv kritik innebär lite mer bakom pannbenet. Vad är det som är fult och:zpy och vad skulle ni gjort åt det? Vet ni hur originalet ser ut? (bilen alltså)

Tycker själv inte att sadeln passar på en hoj, men sätena ser ju ut så där på bilen, åtminstone delvis?
Fälgarna är spot-on, direkt så-nära-man-kan-komma-på-en-hoj kopia av snowflakefälgarna.
Skulle vilja sett ett aluminiuminlägg runt instrumenten i "swirl"-look som på bilen, samt dubbla kromade nedåtriktade utblås istället för den där mattsvarta MotoGP-dämparen.

Coolt! Har själv en -79 403. Har varit förälskad i den bilen sen jag såg "Smokie and the Bandit" också. Att köpa en blev det första jag gjorde när jag skaffade mig ett riktigt jobb.
Hållet med om att sadeln kunde gjorts på något bättre sätt.

Riktigt fin hoj. Sätet däremot va väl sisådär. Övergången till bönpallen va inte snyggt i min mening.

säger som många andra, sätet va verkligen inte snyggt.

i övrigt fanns väl inget att klaga på, snyggt gjort, gillar verkligen den genomskinliga motorkåpan och det eloxerade svänghjulet!! :tuttar

Att göra en hyllning till vad det än må vara blir bara smaklöst om man prompt skall försöka efterlikna alla designelement utan urskiljning. Att låna ett säte, eller bakvinge, som är anpassat för en bil och försöka få med det på en hoj där det inte tillför något till funktionen är bara märkligt och känns påklistrat. I det här fallet känns inte ens lacktemat speciellt genomtänkt.

Om man fokuserar på det positiva har man ju lagt ner en del jobb på hojen och den klassiska åskfågeln i guld och svart blir aldrig gammal!:tummenupp

*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back