Custom/glidarhoj med bra kräm i motorn.

MXvito

Ny medlem
Gick med
16 Feb 2015
Hoj
Honda CBR 929 2001
Vet ej om nån kan hjälpa mig eller vart jag ska vända mig. Provkörde kompisens night rod och blev kär. Har även kört en VZ800 och kändes som att man kunde trampa förbi den.

Så nu till frågan. Tips på Glidar hoj/Costum hoj med bra kräm i motorn för under 50 tusen. Kompisen gav 110000 för sin night rod och den plånboken har jag tyvärr inte. Kanske inte ens finns nån glidar hoj med bra kräm i motorn för under 50 tusen men värt att fråga. Och man måste kunna åka 2 på hojen. Tacksam för svar :)

Tycker det är otäckt att åka glidare med stark motor när bromsarna i regel är så pass dåliga. För att inte nämna en gaffelvinkel som ser till att framhjulet låser sig vid de mest olämpliga tillfällen.

Nä, de är kul att titta på...

Triumph har ju sin rocket, vet inte pris men bra klipp i den.

VTX 1800 känns som bästa alt. med passagerare! Helt klart! Min far köpte en ny sådan 2002 för 159-169 000, fruktansvärt dyr japs då. Den gick bra, min farbror köpte då en meanstreak men kawan känns inte alls lika välbyggd, dock fina bromsar. Ligger ju ute x antal V-rod för strax under 80 000. Men ja hade nog satsat på en VTX1800

Suzuki VZ1600 eller Kawwa Meanstreak 1600 som tidigare talare , hadde en VZ en halv sommar och den var iaf hyffsat körbar , vettiga bromsar och med "luft och buller" så e den iaf inte moppeslö , även "rätt" dimensioner på däck så man slipper köpa hala customsvålar , hadde Mtzler m5 interact på min om jag inte minns fel , mycke fotpinneskrap blir det :hihi

inom din budget åxå :tummenupp

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...