Curry

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Jag ar i England i tre veckor till och jag har blivit utmanad att ata chicken vindaloo sista veckan innan jag aker hem. Jag at chicken madras forra veckan som inte ar lika stark och det var ungefar som att ata riktigt god lava. Undrar om jag tagit mig vatten over huvet. Finns det nagon risk for riktig fysisk skada om man ater nanting sant da man inte alls ar van vid sa stark mat?:gnissla

Tror inte man kan ta "fysisk skada" men äter du riktigt stark mat kan du få redigt ont i kistan.. Dagen efter kan vara jobbig också.. :D

En vän med faibless för stark mat säger att svettningar i hårbotten och sånt är blaha blaha. The real thing är när man ätit så starkt att man känner den sveda han kallar för "ring sting", 11 timmar senare... :näsblod

Nånting säger mig att den här tråden kommer utvecklas till det äckligare slaget.:näsblod

Vindaloohan? Är det inte hon som visar underlivet i ÄL ÄJ?!

farsans lumparpolare gjorde ändå det skönaste:yoparty
ett av befälen skröt alltid med hur stark mat han gillade, hur han kunde äta chili utan att röra en min och en massa annat tjaffs. en dag när polarna tröttnat på hans eviga tjat övertalade de kocken att spetsa befälets chili-con-carne till dagen efter. riktigt rejält... iallafall, när det väl blev matdags satte alla sig att äta, och när befälet tog första tuggan kände han hur hans tunga höll på att ta livet av sig. han stirrar sig omkring och tänker "om jag reagerar såhär, hur reagerar då inte de andra??". ingen rör en min. trots allt var det ju bara befälets mat som var spetsad. när han ser detta tänker han "jaja, om de andra tål det så ska jag väl inte vara sämre", äter upp och ber om mer. tre portioner senare är han mätt och kvällen fortskrider som brukligt. den natten fick farsan och hans polare köra befälet till sjukan för att låta doktorerna ta hand om vad de beskrev som "det elakaste magsår de någonsin sett":D
så visst kan du få fysiska men, men om det är en maträtt avsedd att äta ska det inte vara någon fara:tummenupp

Jag tror inte det. Om du äter fantastiska mängder stark mat så kan det iofs hända att lever och njurar tar stryk av allt capsaicin som är det som är starkt. Egentligen är det smärta på grund av att ämnet påverkar en smärtnerv som förgrenar ut sig i munhålan och inte en smak.

Jag tror dock att du ska äta rent fantastiska mängder för det. I annat fall skulle ju alla i Indien ha njurpaj och skrumplever.

Jag tror inte att det är någon fara. Det som du kan råka ut för är att du blir lite kass i kistan och att det eventuellt bränner på vägen ut också. Inte så mysigt faktiskt men det är inget man inte överlever utan några större men.

Du har väl sett när Homer går på chilimässa och ska äta den starkaste chilin? Sedan får han jobb på cirkus för hans feta mage klarar allt så de skjuter kanonkulor på honom. (Logiskt)
Din nya karriär är alltså cirkustjockis. :banana

Du har väl sett när Homer går på chilimässa och ska äta den starkaste chilin? Sedan får han jobb på cirkus för hans feta mage klarar allt så de skjuter kanonkulor på honom. (Logiskt)
Din nya karriär är alltså cirkustjockis. :banana

Är det inte sen han typ DÖR för att magen är paj..:confused:

Är det inte sen han typ DÖR för att magen är paj..:confused:

Nä, men om han gör en enda kanonuppträdande till så dör han och då ställs han inför att lägga ner fame and glory eller att överleva, ett så klart oövervinnerligt svårt beslut i Homers värld.

Finns ett vansinnigt bra avsnitt som jag tror är i senaste säsongen då han äter så stark chili (från Guatemala) att han har hallisar hela avsnittet, det vore något för honkiie det. :D

Finns ett vansinnigt bra avsnitt som jag tror är i senaste säsongen då han äter så stark chili (från Guatemala) att han har hallisar hela avsnittet, det vore något för honkiie det. :D

Det med pyramiden aj presume? Simpson är bildande tv.

Nä, men om han gör en enda kanonuppträdande till så dör han och då ställs han inför att lägga ner fame and glory eller att överleva, ett så klart oövervinnerligt svårt beslut i Homers värld.

Nu blandade du allt ihop det. Det är på chilimässan som han käkar hallis-chillin. Den med kanonkulan är när han saknar all gammal go rockmusik från sin ungdom och drar med sina ungar till Halapalooza. :tungan

Nu blandade du allt ihop det. Det är på chilimässan som han käkar hallis-chillin. Den med kanonkulan är när han saknar all gammal go rockmusik från sin ungdom och drar med sina ungar till Halapalooza. :tungan

Vilken är det han röker på så in i helvete i då? Den är skoj :D

Nää-eej, har jag så fel? :va
Kanonkulan har med chili att göra, den med depp-dansen till Smashing Pumpkins (:rofl) har väl inte med chili att göra?
Någon måste tillsätta en utredning!!!!1

Det med pyramiden aj presume? Simpson är bildande tv.

Ja, han har någon skön kompis i den också. Och egentligen har han hängt på en golfbana. :fakta

Last edited:
Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...