Curiosity

Fattar inte varför de inte bränner runt lite mer :va. Igår var det ju ändå onsdagkväll och regnfritt på mars enl bilderna, och onboard cam har de ju. "Bombrulle från kratern" hade vart en gjuten titel tycker ja.
Men de kanske sitter och klipper.

Last edited:
Fattar inte varför de inte bränner runt lite mer. Igår var det ju ändå onsdagkväll och regnfritt på mars enl bilderna, och onboard cam har de ju. "Bombarrulle från kratern" hade vart en gjuten titel tycker ja.

Med en hastighet på 200meter/dag så blir det ganska långtråkigt :gnissla

Fattar inte varför de inte bränner runt lite mer :va. Igår var det ju ändå onsdagkväll och regnfritt på mars enl bilderna, och onboard cam har de ju. "Bombarrulle från kratern" hade vart en gjuten titel tycker ja.

De hade visst svårt att välja vilken Takida-låt som skulle få agera ljudspår.

Last edited:
Det måste vara fler än jag som sitter och funderar vad som hade hänt om man råkat teleportera sig till mars utan någon vidare utrustning. Hade man exploderat, imploderat, kokat, fryst, blivit lite solbränd?

Om man hade haft en dykartub med syre med sig hade man då kunnat överleva några sekunder möjligtvis?

Kanske passar bättre i "frågor jag inte vågat ställa" men nu blev det här.

Religion faller på sitt eget grepp.
Det krävs blind tro för att det ska fungera och som tur är så uppfostras de flesta till att ifrågasätta auktoriteter och faktiskt tänka själv :tummenupp

Har du ifrågasatt "auktoriteterna" som lär ut evolutionsteorin?
Till exempel, bara en fråga.... eller tror du blint på det?

BTW. mitt namn är på Mars, tycker jag är sådär härligt nördigt coolt. Ni kanske missade att fylla i listan innan? :)

http://marsparticipate.jpl.nasa.gov/msl/participate/sendyourname/

Jobbigt om det visar sig att någon heter:
Kalle;DROP TABLE users

Och de glömt fixa skydd mot sql injections..

EDIT: hahahha självklart var det någon som gjorde det..
http://imgur.com/30ob0

Eller mer humor:
http://i.imgur.com/p7qev.jpg

Bobby tables är på mars ser jag. :D

Det är inte mycket att se, men jag är grymt fascinerad över att vi kan sitta och kolla på bilder från en annan planet.

Är ju lite märkligt ändå att av alla planeter vi har kikat på hittills så har alla varit en grusöken. När ska de hitta en planet som faktiskt har lite liv på sig liknande jorden?

Är ju lite märkligt ändå att av alla planeter vi har kikat på hittills så har alla varit en grusöken. När ska de hitta en planet som faktiskt har lite liv på sig liknande jorden?

Ja, de är ju helt puckade. Varför skickar de inte en sond till en planet med lite liv på..... :va

Last edited:
Ja, de är ju helt puckade. Varför skickar de inte en sond till en planet med lite liv på..... :va

Menar att det verkar lite svårt att hitta något biologisk liv där ute i rymden, grus verkar det finnas desto mer av.

Även om man inte tror på någon gud så är det lite märkligt. :djupsinnigatankar

Nu kanske jupiters månar inte räknas som planeter, men Titan är inte en grusöken, exempelvis.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park