Ctek laddare på Jula

ja men inte comfortsladden, och den gamla "Tamyasladden" är inte så lätt att få fatt i om man vill ha flera till sina andra fordon.

Men det är oavsett en bra laddare till ett bra pris.

tamayakontakten , hittar du på valfri butik som syslar med radiostyrd hobby. så kan man göra hur många komfortsladdar man vill till den gamla modellen =)
 
tamayakontakten , hittar du på valfri butik som syslar med radiostyrd hobby. så kan man göra hur många komfortsladdar man vill till den gamla modellen =)

Ok. Pular du ihopa laddindikatorn i själva tamyakontakten då eller:rolleyes:

För laddindikatorn är ju liksom grejen med comfort.
 
Sammanfattningsvis:
Vill man ha comfort indicator med gammelladdaren så landar man med adapter och frakt på 480:-
Vill man ha comfort indicator med nya laddaren så får man lägga till en hundring dvs 580:-

Skiter man totalt i comfort indicator så fyndar man gammelladdaren för 299:-
 
Det är samma laddare som den "Nya" Ctek. Skillnaden är att denna för 299 har den gamla anslutningen. Alltså en fyrkantig och en rund anslutni9ng. Men i samband med denna laddare så säljs även såna snabbkopplingar så man kan skifta snabbt mellan olika fordon. Bara köpa ett gäng kopplingar när man ändå köper laddaren ju!
 
Ok. Pular du ihopa laddindikatorn i själva tamyakontakten då eller:rolleyes:

För laddindikatorn är ju liksom grejen med comfort.

och va ska du med laddindikatorn till när laddaren i sig själv visar när batteriet är fullladdat ? om det är för att se hur mycket kräm i batterierna man har för att man är rädd för att det ska vara utdraget kan ju knappast heller klassas som komfort, då det ändå inte känns sådär jättekomfortabelt att vara orolig för att ens batterier skall vara urdragana eftersom man då har andra okomfortabla problem , bättre då att köpa ett fräsh batteri som har fungerande celler , det är mer komfort. det som jag ser som komfort med komfortgrejen är ju att man kan skruva på den på batteripolerna och slippa kladda med polklämmor , således kan man för få pengar enkelt bygga ihop en till varje och om man fyndar gamla med tamayakontakt (det klassar jag som komfort) , tippar på att nya kontakten är dyrare .
 
Det är samma laddare som den "Nya" Ctek. Skillnaden är att denna för 299 har den gamla anslutningen. Alltså en fyrkantig och en rund anslutni9ng. Men i samband med denna laddare så säljs även såna snabbkopplingar så man kan skifta snabbt mellan olika fordon. Bara köpa ett gäng kopplingar när man ändå köper laddaren ju!
Jaha, ok då förstår jag.
 
och va ska du med laddindikatorn till när laddaren i sig själv visar när batteriet är fullladdat ? om det är för att se hur mycket kräm i batterierna man har för att man är rädd för att det ska vara utdraget kan ju knappast heller klassas som komfort, då det ändå inte känns sådär jättekomfortabelt att vara orolig för att ens batterier skall vara urdragana eftersom man då har andra okomfortabla problem , bättre då att köpa ett fräsh batteri som har fungerande celler , det är mer komfort. det som jag ser som komfort med komfortgrejen är ju att man kan skruva på den på batteripolerna och slippa kladda med polklämmor , således kan man för få pengar enkelt bygga ihop en till varje och om man fyndar gamla med tamayakontakt (det klassar jag som komfort) , tippar på att nya kontakten är dyrare .


Jag argumenterar inte mot dig, jag förklarar bara att om man inte är hemma på att klämma/löda ihop kablar så är det inte det enklaste att hitta ett inköpsställe som säljer den gamla laddsladen.

Jag har själv den gamla laddaren, faktiskt 2 nu :)

nu hade. Jag tur att jag hade en kontakt på Ctec som gav mig den nyare sladden så jag bytte, kanske inte att rekomendera i ett rent garantiärende.

men med 3 bilar 2 mopeder och en hoj så anser jag att laddindikatorn är bra att ha, speciellt till mopparna som döttrarna knappt använder.
 
Jag argumenterar inte mot dig, jag förklarar bara att om man inte är hemma på att klämma/löda ihop kablar så är det inte det enklaste att hitta ett inköpsställe som säljer den gamla laddsladen.

Jag har själv den gamla laddaren, faktiskt 2 nu :)

nu hade. Jag tur att jag hade en kontakt på Ctec som gav mig den nyare sladden så jag bytte, kanske inte att rekomendera i ett rent garantiärende.

men med 3 bilar 2 mopeder och en hoj så anser jag att laddindikatorn är bra att ha, speciellt till mopparna som döttrarna knappt använder.

Knappt använder, börjat dom kanske växa ur?

Bilder?
 
Jag vet inte, jag. Snabbkontakter i alla ära, men jag är så nojjig när jag laddar, att jag tar ur batteriet ur hojen och laddar på golvet. Visst, det är ju inte extrem ström den laddar med, men det känns säkrare att koppla bort hojens elektronik. Och batteritråget på min hoj är fullt med vad jag tror är gammal syra, men det kan ju lika gärna ha berott på ett sönderfruset batteri, och inte ett sönderladdat. Jag är som ni förstår, inte så insatt i just detta, så jag tar det säkra före det osäkra. :tummenupp
 
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top