CSS Kinnekulle

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
Tänkte höra om någon som ska åka från Sthlmsområdet har plats i bil för lite prylar? Ett originalsystem och lite verktyg närmare bestämt. Vore hyvens i såfall!
MVH,
Hasse

HansJ skrev:
2287543 Tänkte höra om någon som ska åka från Sthlmsområdet har plats i bil för lite prylar? Ett originalsystem och lite verktyg närmare bestämt. Vore hyvens i såfall!
MVH,
Hasse

När ska du åka? Vart bor du?

Vi utgår från Saltis, sedan Nacka (fre 28 juli).

//Björn

R1bjorn skrev:
2287547 När ska du åka? Vart bor du?

Vi utgår från Saltis, sedan Nacka (fre 28 juli).

//Björn
Det var hyvens, men jag tänkte på veckan som kommer. Ska åka den 11/7. Men tack i alla fall!!

Är det inte smidigare att byta systemet innan du åker om du är osäker?
Det kommer knappast finnas tid när kursen börjat kan jag säga efter att ha gått steg 1 ifjol.

Om jag får tag på en bil till helgen har jag plats över om du vill skicka med något. Återkommer om jag lyckas.

Josef skrev:
2288081 Är det inte smidigare att byta systemet innan du åker om du är osäker?
Det kommer knappast finnas tid när kursen börjat kan jag säga efter att ha gått steg 1 ifjol.

Om jag får tag på en bil till helgen har jag plats över om du vill skicka med något. Återkommer om jag lyckas.
Smidigare vet jag inte, smidigaste är ju att inte byta alls :) Har mätt och en av tre mätningar gav mer än 100 db med db-killer och de andra gav 97 resp 98, och då försökte jag provocera fram högsta volym under alla tre mätningarna.

Har helsystem, vilket gör det lite krångligare att byta än ett par slip-on, vikten på original är blyklass plus det faktum att hojen förmodligen klarar ljudkraven gör att jag troligen chansar. Men eftersom kursen kostar en del flis så ville jag ha hängslen och livrem, och jag offrar hellre ett körpass än blir hemskickad. Kan jag inte skicka med systemet så får jag bita i äpplet och byta...

Med db-killer borde det inte vara några problem om det låter ung som det brukar.

HansJ skrev:
2288224..och jag offrar hellre ett körpass än blir hemskickad...
Somliga får ju gå CSS lite nu å då tydligen :gnissla

Du är medveten om att du inte kan missa en lektion på CSS? Då är det väl hemgång om man inte ändat upplägget :död

Ska du byta nåt lär det bli nattjobb. Däremot är det ju kurs vi talar om, det finns väl ingen anledning att trycka på som du gjorde när vi mätte? Då borde du klara t.om. 95 dB....

Last edited:
Jåke skrev:
2288255 Somliga får ju gå CSS lite nu å då tydligen :gnissla

Du är medveten om att du inte kan missa en lektion på CSS? Då är det väl hemgång om man inte ändat upplägget :död

Ska du byta nåt lär det bli nattjobb.
Får och får... Och inte verkar det hjälpa heller :gnissla:

Jag hade ju inte så gott om tid förra gången heller :död

F-n, nu blir jag osäker... Vill inte vill inte vill inte

Hade erbjudande om hjälp, men det sket sig tyvärr. Ingen som ska åka bil från 08-området??

Nyheter
Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

BMW F 450 GS för prisvärda äventyr

BMW presenterade den länge ...

BSA Thunderbold avtäckt på EICMA

BSA har avtäckt sin fjärde ...

ExploreBike: Lerigt Gotland Grand National

Årets Gotland Grand Nationa...

Nytt om H-D Bagger-Världscupen

Under en presskonferens på ...

BMW F 450 GS ”Din bästa kompis”