CSS - är det värt pengarna?

Da Fris skrev:
2511192 Damn, jag har ingen TRFL bihang eller nåt hemma, vad fasen står detta för nu igen....... jag blir ju nyfiken :D

Tjena din gamla sneseglare!
Även om du HADE haft en TRFL så hade du inte vetat!
Bigrammen som du fikar efter står ju i STM bl.a :D

Mina bigram betydde då det begav sig:

Bryt Återställ!

Återgå Basen!

Med Cykel!

Öka NUUU! ;)

De två första finns ju, men de två sista var på Öja (Landsort) då hela härket hade TTAC ute eftersom ön var stor. Och bråttom var det för kom de perifera enheterna in för sent slapp de äta...
Duger inte att komma en kvart efter att en Egyptisk gräshoppssvärm av astronomiska mått gått lös på Backning och Skaffning!

WestW skrev:
2512636 ....men har man pengarna så har man inte.

Kul fras.
Precis så känns det samtidigt som man får lön... DÄR kom peng...och DÄR tog bankgirot dem.
:rolleyes: Tänk om det kunde vara tvärtom!

Last edited:
Dr.Bike skrev:
2513872 Tjena din gamla sneseglare!
Även om du HADE haft en TRFL så hade du inte vetat!
Bigrammen som du fikar efter står ju i STM bl.a :D
Just det, STM heter ju skiten. Man tappar mycket baskunskaper när man varit iland i 2,5 år men efter årsskiftet blir det att åka båt igen, då ska pappa oxå få börja tjäna lite grova pengar igen...... :D

Da Fris skrev:
2515299 Just det, STM heter ju skiten. Man tappar mycket baskunskaper när man varit iland i 2,5 år men efter årsskiftet blir det att åka båt igen, då ska pappa oxå få börja tjäna lite grova pengar igen...... :D

Kanske ses! jag ska ner v.43 om jag minns rätt.
Meka lite med de kantiga sakerna nere i örl.hamnen.

CULA

Motorrad skrev:
2509888 Ni som har tagit en eller flera CSS kurser: tycker ni att det var värt pengarna och att ni fick lära er något nytt?

Vad bör man ha i förkunskaper för att lättare tillgodose vad som lärs ut. Bör man ta en BKK steg 2 innan man ger sig på CSS nivå 1?

Har tagit en BKK steg 1 gul grupp och kört tre gånger på bana i gul grupp.

Jag var lite pessimistisk före kursen men jag tänkte att jag provar.

Mina förkunskaper har jag fått av 34000 landsvägsmil och 500 mil på olika banor runt om i sverige under 17 år.
Det är bara att erkänna jag har missat vissa saker.

Tips
Läs boken så att du är förberedd (det missade jag, jag kunde ju allt redan:huvet )

Kursen är värd pengarna:tummenupp
Nästa år blir det steg 2

//Lars

håkanbråkan skrev:
2549521 Har någon gått både CSS och MC-kursen http://www.mckursen.nu/rr/html/framerr.html
3500 kr för två dagars utbildning om jag läst rätt. Verkar vettigt.

MC-kursen har bra instruktörer och upplägg, det har definitivt CSS också. Hos CSS gäller försäkringarna, hos MC-kursen är det läge att ha olycksfallsförsäkring som gäller på bana.

håkanbråkan skrev:
2549521 Har någon gått både CSS och MC-kursen http://www.mckursen.nu/rr/html/framerr.html
3500 kr för två dagars utbildning om jag läst rätt. Verkar vettigt.

MC-kursen er nok mer rettet inn mot roadracing enn CSS kursene er. Jeg kjenner flere av instruktørene til MC-kursen (en av dem forsøkte til og med å bli CSS-coach, men kom dessverre ikke gjennom den siste, praktiske prøven), og det er raske, dyktige folk.

MC-kursen kjører med max 6 elever pr. instruktør. CSS med max 3 elever pr. coach... Og CSS har - så vidt jeg har oppfattet det - et noe mer omfattende klasseromsopplegg (teori) enn MC-kursen. Uten at du får for lite tid på banen av den grunn.
--
claus

Efter att genomfört steg 1 och 2 körde jag säsongspremiären på Knudan. Ingen förbättring mer än nytt personligt hastighetsrekord på ryggen...

Samtliga tävlingar efter det har jag hyvlat minst 1s på varvtiderna och lyckades knipa en vinst på den bana jag hittills hatat mest av allla, Sviestad! Jag har lyckats hålla hojen stabil och därmed pulsen nere. Med en känsla av trygghet har det gått fortare utan att underarmarna krampat ihop. Men om det är värt de 30 papp, hela resan till Almeria gick lös på, får nog var och en bedöma själv. Jag har tävlat 9 säsonger och kunde inte komma längre utan professionell träning. Nu är det kul igen!

Är nog olika från person till person verkar det....
Har i och för sig aldrig hört någon känd RR förare säga
att han vill tacka CSS för sina körkunskaper...
Kanske Rossi, Hayden och Pedrosa kör där i smyg..:)

Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back