CSN och sälja grejer

Tror det är hon med biffen som blir veterinär.
Ja, det är det nog. Nånstans i bakhuvudet har jag för mig att Watson var en "blivande syhitler" I min värld är det väl samma som slöjdlärare, hur man lyckas krama ur 6-7 års studiebidrag ur det skulle vara intressant att veta.

Verkar som att ni frå breven ganska långt efter ni slutat studera. Hur mycket är det man får tjäna?

Hallå där, your svar would be highly uppskattat.

Pluggar till textillärare (är färdig mattelärare).
Jag började mina studier på komvux eftersom jag hade gått "barn och fritid" på gymnasiet hade jag inte all matte som var kravet för mattelärare. Där pluggade jag i ett och ett halft år. Studerade sen 80p på LHS/SU. Efter det tog jag och jobbade ett tag. Pluggade en stund igen men tröttnade åter igen på att ha lärare och utskott som inte hade någon som helst sammarbete. Jobbade den här tiden som textillärare utan backupp (jag var den enda textilläraren på skolan) och märkte hur jädra roligt det var! Fortsatte sen att studera och blev klar med matten till sommaren -06. La halva min sommer på en kurs som dels var dyr och dels inte så rolig, för att kunna läsa till textillärare på UU. Påbörjade min utbildning och var två veckor in på praktiken, när jag klotade med hojen okt -06. Sen dess har jag varit sjukskriven, men siktar på att kunna ta upp studierna till aug -07.

Ingenstans i mitt inlägg skrev jag att jag har pluggat i 7 år i sträck. Däremot drog ni den slutsatsen. Hoppas alla är glada och nöjda nu! :tummenupp :kär

/Carin

själv hade du fattat att jag undrat om summan slås ut på hela året, eller om man kan påverka så att "vinsten" räknas till det kalenderhalvår då grejerna såldes.

Det är ju inte precis så att jag gjort vinsten år 2005. Aktierna och fonderna hade ju funnits ett tag.

Inkomsten skall hamna i det kalenderhalvår VPC registrerade försäljningen annars har CSN gjort fel inte helt ovanligt att de bara kollar taxerad inkomst av kapital i deklarationen utan att ta hänsyn till vilket halvår pengarna tjänades..

Är det riktig kris finns där möjlighet att i efterhand begära uppskov för taxeringen hos SKV men då skall du ha möjlighet att ta inkomsten ex 2006 utan att gå över beloppet då så det är tyvärr nog bara att betala och förtränga så bra det går.

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8