CS-fråga

69:an

Avskaffa SJ!
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
en liter Honda
En fråga till spelfreakarna... :)

Räcker det med en originalversion inkl cd-key av Half-Life (eller Half-Life blueshift, jag har båda) för att också kunna ladda ner och spela Counterstrike utan problem, eller måste man specifikt köpa CS också?
Var finns en "CS-for-dummies" FAQ? Har letat, men hittar bara info för de redan insatta i cs-terminologi m.m.
(Det är för ungarna... :rolleyes: )

Kan bara svara på att det funkar med Half-life blueshift(det är det jag körde för hundra år sen typ.). Men du borde få ladda ner counterstrike med den 'vanliga' också. Var ju mest att blueshift var så billig som jag plockade den för att köra counterstrike.

cs 1.6 eller cs-source?
Vad är skillnaden?
(Jag sa att jag letade efter en cs for dummies faq... :D )

Kort sagt, yngste grabben vill spela cs och jag har hl och hl blueshift i original men vet inte om det behövs nåt annat dessutom. För hans del spelar det nog ingen större roll vilken underversion av cs det är, bara han kan teama upp med några kompisar online och skjuta litet. :)

(Och jo, han har en cross också. :tummenupp )

Tack för tips B©SSe och Gr00ver, ska prova och se hur långt jag kommer. :)

CS ska du kunna spala med bara originalutgåva av HL1. CSS kräver egen licens vill jag minnas.

Köper man HL 1 får man med Cs. Köper man HL 2 får man med Css. Så var det när jag handlade iaf.

Jaha - och vad är skillnaden mellan CS och CSS dårå??

Lite kul är det allt att samma spel varit poppis i så många år. Har det utvecklats nåt under de senaste 10 åren?

Har det utvecklats nåt under de senaste 10 åren?
Ja det har utvecklats, men åt det sämre hållet. Minns när man hade hemma LAN 1999 och spelade detta spel för nöjes skull, men sen blev det många data nördar som fastnade för detta & började fuska mm.

Förstår inte hur folk kan spela detta spel som har 10 år på nacken grafik mässigt sett. Visst det har kommit nån uppdatering, men grafikmässigt sett så var det inte så stor skillnad ändå

Ja det har utvecklats, men åt det sämre hållet. Minns när man hade hemma LAN 1999 och spelade detta spel för nöjes skull, men sen blev det många data nördar som fastnade för detta & började fuska mm.

Förstår inte hur folk kan spela detta spel som har 10 år på nacken grafik mässigt sett. Visst det har kommit nån uppdatering, men grafikmässigt sett så var det inte så stor skillnad ändå

Njaaa. CS:S har väll inte 10 år på nacken?

För n00bsen:

1.6 är med gammla spelmotorn, alltså HL 1 motorn. Du kan bara köra med andra som har samma version av spelet.

CS:S(Counter-Strike Source) är den nya versionen kraftigt uppdaterad med HL 2 motorn.

Kort sagt, grabben måste ta reda på vad hans kompisar har för version, med största sannorlikhet har dom CS:S.

Det köper du via steam.

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...